tisdag 2 oktober 2012

Tröja med ugglor

Ingen har väl missat att Ugglor är väldigt inne just nu. Hittade en pyjamas med ugglor på till Antonio, men jag tycker att tröjan går att ha till vardags som en vanlig tröja.



Har väldigt svårt att hitta kläder till Antonio. Har förstått nu att H&M har de absolut längsta bodysarna men de slutar vid storlek 92.  Alla 86:or här hemma är nu för små och undanlagna så det är bodybrist här hemma. Har fått en 92:a av syster, den är lite tajt asså. Ska tvätta den och se om den krymper. Hoppas inte.
Svårt att hitta kläder över huve taget. Jag vill inte ha farliga djur på svart underlag, eller spindelmannen, cars, tröjor med krage m.m. Allt på tjejavdelningen är färgglatt och fint men självklart måste tillverkarna sätta dig spets, glitter, puffärm och rosetter. SUCK!!! Hittade superfin pyjamas idag på H&M. Lila med olika djur på. Ville absolut ha den till Antonio men det någon hade spytt puttenutt-spetts över hela pyjamasen.
Varför ska Lindex, Kapphal och H&M envisas med att dela upp barnplaggen så grovt? Har varit så många diskussioner och debatter i detta ämne men ingen ändring sker. Det företag av dessa tre nämnda som kommer med en färgglad unisex-collection ska ha en stor eloge.

Hittade i alla fall två pyjamaser och en body på H&M, en tröja/tunika med en svamp på inne på POP.

14 kommentarer:

  1. Minns när min dotter var liten...
    Älskade body! Åker inte upp i ryggen osv.
    Då handlade jag på Exit, märket hette "Name it"!
    Där fanns bodysar i större stl!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. http://se.nameit.com/

    Upp till stl 98 finns iallafall nu! =)

    SvaraRadera
  3. Oh byxorna va ju helt underbara... *love*

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Köp bodyförlängare om det är längden som strular men den sitter bra i övrigt :-)

    SvaraRadera
  5. Du får börja sy egna barn plagg.. Det finns ju massor med fina Jersey tyger inne i tyg affären i hälla :) // mia

    SvaraRadera
  6. Mia ang sy: Haha, ja tänk om jag hade en symaskin och kunde sy! Vilken dröm. Finns massa saker jag skulle sy då. Kläder, mjukusdjur m.m.

    SvaraRadera
  7. oj va lång antonio måste vara? :) har ni mätt honom? min tjej är 2 år och har 92 i storlek. :)

    SvaraRadera
  8. noonidesign har du ju tipsat om på bloggen. Hon syr ju kläder på beställning i tyg som du väljer själv. Kolla med henne så kan hon säkert sy bodys i rätt storlek i färgglatt unisex.

    SvaraRadera
  9. Ja det kan hon, men jag använder body som bas, det vill säga under tröjan. Så den kommer ju inte synas. Jag vill ha basbody 50 kr från H&M typ.

    SvaraRadera
  10. Var har du hittat ugglepyjamasen?!
    Sååå fin!

    SvaraRadera
  11. Hmm attans då var det ju lite värre :)) kanske kan gå en sykurs hihi :)) // Mia

    SvaraRadera
  12. Filippa: från Lindex barn. Men jag har den inte som pyjamas.

    SvaraRadera