tisdag 16 oktober 2012

Nya tag

Igår skulle jag göra en sak och så gick det inte så bra. Blev arg på mig själv! Och så kom min prestationsångest fram.

Idag är det massa saker jag är nervös över. Bland annat ska jag till kvinnokliniken. Titta över svullnaden och så sen förlossningen. Har ju bett om hjälp då jag mått dåligt. Har varit hos en kurator. Men vad hjälpte det? Nu ska jag till kvinnokliniken. Nästa MÅNAD ska jag till vulvateamet på sjukhuset. Tar så lång tid att få boka in ett besök. Men framåt går det=)

Försöker att inte vara nervös idag, ta nya tag. Mitt mål under dagen är att vi ska till badhuset ikväll när jag är klar med min dag. Något att se fram emot.

6 kommentarer:

  1. Hej Marlene!

    Födde en pojke för ca en vecka sen och fick precis som du en bristning som jag var tvungen att sövas för och sy för. tycker att det var extremt skönt när jag hittade din blogg då det känns som om man inte är ensam.

    Kämpa på och tack för en bra blogg :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Läst din blogg ett par veckor nu, inte riktigt uppfattat vad som har gått snett sen förlossning eller under? :) Om du vill får du gärna berätta.. blir lite nyfiken. Hoppas det löser sig iaf! Kram

    SvaraRadera
  3. total sfinkterruptur heter det. På kvinnokliniken idag sa man att det inte såg bra ut. Jag har massa problem och har blivit felbehandlad från dag ett. När vi skulle gå igenom själva förlossningen i journalen idag, hör och häpna, det står inget. Krystvärkar står det. Sen tre timmar senare står det att en gosse föds.

    Kanske dags att jag gör ett inlägg så nya läsare förstår vad jag skriver om. Bra att du sa till:)

    SvaraRadera
  4. Usch då :( var en av mina rädslor inför min förlossning.. har en flicka som är född i juli :) Fyfan, jag har själv inte varit så "inne" i vården som jag varit nu i samband med grav o förlossning och måste säga att det är skrämmande vilken kass vård vi har här, även om den många gånger är bra.. Många som inte får hjälp och blir totalt ignorerade.

    Varför står det inget om det i din journal????? Va konstigt.. hoppas du ifrågasätter och får den hjälp du behöver. Din kille är ju ändå snart 1 år väl? Då ska du väl inte ha problem..

    Ja de tycker jag du ska göra :)

    SvaraRadera
  5. Hej Marlene!
    Jag har själv inte fött några barn men tycker att det är helt fruktansvärt att kvinnor ska behöva skadas så av en förlossning. Finns det inte undersökningar och mätningar av bäcken mm som kan förebygga sånt här? Jag är själv född med snitt pga att min mamma var för liten över bäckenet.Görs inte såna undersökningar längre? Vad beror det på att man får en så kallad sfinkterruptur?
    Sen hoppas jag verkligen att du får den hjälpen du behöver för att bli återställd igen, det är skamligt att du fått vänta så länge.

    SvaraRadera
  6. Linda, jag vet inte riktigt hur man gör idag. Ang att jag fått vänta så var det faktiskt inte mer en ett besök i februari (Antonio född 27:e dec).

    Allt som händer nu har jag bokat in själv.

    SvaraRadera