torsdag 4 oktober 2012

Stora företag har råd att ge service kan man tycka

Jag läste ett blogginlägg på Anna Dabrowski blogg. Om en kvinna som inte kunde åka alla åkattraktioner på Liseberg. Detta pga. att hon var för överviktig och hon fick inte plats i alla vagnar, eller så gick bältet inte över.
Efteråt ville hon ha pengar tillbaka och en ursäkt av personalen.

Jag vet inte hur jag tar ställning till detta. Hon vet väl att hon är stor och att hon kanske inte får plats i slänggungan. Men en ursäkt kan hon väl få? Sen tror jag faktiskt att Liseberg har råd att ge henne en del av pengarna tillbaka. Läste om en familj som hade ett funktionshindrat barn. Liseberg bjöd familjen på ett kort så det fick köpass på alla åkattraktioner…eller var det Gröna Lund?

Kom igen, klart de har råd att ge lite pengar tillbaka. (Eller hela summan!) Eller är det så att varje enskild person måste ta eget ansvar och förstå vad man kan åka och inte åka och sedan bara gilla läget?

4 kommentarer:

  1. Det Finns information som man kan läsa både på liseberg och gröna Lunds sidor hur lång man får vara och vad sim gäller vid ledsagning (där vet jag att gröna Lund är underbara och ger ledsagaren åkband gratis så länge man har ett intyg såklart) MEN att man ska få en ursäkt för att man själv är för bred är ju löjligt! Ska man få en gratis sittplats på flyget också? Eller om ens barn är överviktiga och inte får plats i kundvagnen ska man få en ursäkt då för att man har ett barn som är fet. Nej, det tycker inte jag. Klart företagen har råd men det hör ju inte till saken.

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene, gillar verkligen din blogg! :-) Förrut lade du upp bilder på din kropp efter graviditeten.. jag tänkte nu när du gått ner så mkt i vikt, kan du inte lägga ut nya bilder på dig då? Jag är själv gravid och gått upp en del i vikt och behöver en extra sporre till efter graviditeten. Kramisar E

    SvaraRadera
  3. Exakt! Min pojkvän köpte åkband på Gröna Lund (för flera år sen iofs), men kunde inte åka någonting i princip eftersom han är två meter lång och det tydligen är den övre gränsen för att man ska få åka deras attraktioner. Kassören informerade honom inte om de reglerna. Idag hade han självklart gått och krävt pengarna tillbaka och inte gett med sig. Stora giganter har ta mig tusan råd att kompensera missnöjda kunder!

    SvaraRadera
  4. Kramisar E: Tog bilder imorse, fast med kläderna på. Och så frågar du nu. Hahaha. Som om du kännde på dig. Om bilderna blev bra ska jag lägga upp=)
    Kram

    SvaraRadera