fredag 5 oktober 2012

Vikten 9 månader efter graviditeten/förlossningen


Fick en kommentar här på bloggen igår.
Den lyder som följer:
Hej Marlene. Jag älskar din blogg och du är så inspirerande och jag tycker du är så duktigt.. Nej, nu överdrev jag lite. Så här står det, på riktigt nu:

4:e oktober, 2012. Kl 17:43
””Hej Marlene, gillar verkligen din blogg! :-) Förrut lade du upp bilder på din kropp efter graviditeten.. jag tänkte nu när du gått ner så mkt i vikt, kan du inte lägga ut nya bilder på dig då? Jag är själv gravid och gått upp en del i vikt och behöver en extra sporre till efter graviditeten. Kramisar E””


Svar: Nu tog jag bilder med kläder på denna gång. Har massa lös hud på magen och även apelsinhud, fast det syns inte på just dessa bilder.

Ang vikten la jag ut min vikt i detta inlägg, men vet inte om någon reagerade över det.

 

Jag var gravid i 9 månader. I 9 månader gick jag upp. Nu har jag varit gravidfri i 9 månader och gått ner. Lika lång tid det tog att gå upp, tog det att gå ner.

 

Jag stod stilla med vikten väldigt länge. Sen krympte jag ,fast inte i kilon utan bara hela jag. Detta var 5 månader efter tror jag. Massa vatten lämnade min kropp. Överarmar och ben sjönk tillbaka lite. Sen stod det stilla igen. Men helt plötsligt försvann de där två kilona jag väntat på. 8 månader efter bara rasade allt. Kanske för att jag mått lite dåligt över förlossningen, kanske för att Antonio började krypa och jag fick inte tid till att äta alla gånger. Jag slutade även HELT OCH HÅLLET med saft och läsk som innan var ett dagligt intag. Äter nu inte heller sötsaker över huve taget. Jag har lätt att sluta med socker.

Nu rasar jag av bara farten. Ja, rasar har jag gjort. Vad hände? Fick be om hjälp med vågen på MVC då jag trodde den visade fel. Vart tog kilona vägen? Allt gick så fort.

 

Jag har inte tränat eller gått på gym för jag tycker det är så tråkigt, samt jag har inte den disciplinen det krävs för att ta mig till gymmet, eller att regelbundet träna. Jag har inte ätit efter en diet. Det vet ju ni eftersom jag ibland lägger upp mattips här på bloggen om mat jag lagat och då skriker ni hur onyttigt det är. Haha. Jag älskar mat och skulle inte klara mig att inte få äta vad jag vill.

Här kanksem an ser lite att huden är lös på magen. Kärlekshantagen kommer nog alltid att vara där. Det är en liten "kärleksbonus" jag får ha;)
 

10 kommentarer:

  1. Bra gjort att sluta med sötsakerna! Är lördagar då du får äta sötsaker eller? Du ser jättebra ut iaf! :) vart har du köpt byxorna du hade på dig? Jag ska skärpa mig med sötsaker och dricka och börja ut och gå mer så får vi se om mina sista kilon försvinner!
    /marielle

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene! Gick förbi Guldfynd idag och började tänka på dig när jag såg 2 stycken söta spargrisar i form av ugglor :)) du skulle säkert gilla dom :)) ibland fastnar det lite för mycket och onödigt i skallen :)) // mia

    SvaraRadera
  3. Hoppas det börjar rasa för mig med till slut, men först måste jag se till att sluta med sötsakerna, som är ett stort hinder för mig!

    SvaraRadera
  4. Marielle: Byxorna är gamla från Cubus.
    Jag äter inte sötsaker på lördagar då jag inte är sugen. Jag äter hellre mat om jag är sugen för jag är förmodligen hungrig, därav sugen.

    Jag tycker det är gott med torkad frukt: plommon, aprikos och fikon.

    Starta dagen med två koppar kaffe och lite torkade plommon så ska ni se att magen kommer igång. ;)

    SvaraRadera
  5. Mia: Åh va söt du är. Hittar inget på deras hemsida. Var de i färg eller silver? Porslin eller plast?

    SvaraRadera
  6. Gud vad fin du är! Grymt jobbat!!

    SvaraRadera
  7. Det var i färg. Tror dock det är i porslin. Söta va dom iaf och funkar ju som prydnad om man inte vågar använda dom som "bank" såg dom i skyltfönstret på Tuna park här i stan. Tänkte ta en bild på dom men det blev inte av. // Mia

    SvaraRadera
  8. Fina du! Jag tittar alltid in här med en veckas mellanrum så jag har massor av roligt att läsa och kolla på. Av det lilla man får se genom bloggen ser du ut att vara en så vacker person både insida och utsida. Och framförallt en klok mamma. Mvh Kajsa

    SvaraRadera
  9. Superfin Marlene !!!

    SvaraRadera