tisdag 23 oktober 2012

Maxomorra, storlek


23 oktober, 2012 09:05
Elin och Alva sa...
Du får gärna skriva ut hur de är i storlekarna sen när du får hem plaggen, har inte köpt nåt maxomorraplagg förut!
Idag fick jag hem kläderna. Snabbaste leveransen ever!  Jag gjorde beställningen natten till måndagen och fick kläderna idag, tisdag. Får inte ihop det. Gud så snabbt.

De var stora i storleken. När jag valde storlek så valde jag mellan 86/92 och 98/104. Då tänkte jag att han har inga leggings hemma i 86. Han har massa från H&M i 98 och ett par från Lindex i 104, fast de flesta är ju i 98.

Jag tog 98/104 men de var alldeles för stora.

Har lagt byxorna på varandra så ni kan se hur jag jämförde. De flesta har nog leggings från H&M, och de på bilden är i 98, så nu ser ni ju hur maxomorra-leggingsarna är i 98/104.

Tröjan jag köpte var i storlek 86/92 och den är bra. Köpte en dragkedjaströja i 98/104 men den åkte direkt ner i lådan med kläder till sen. Alldeles för stor. Så jag borde köpte allt i 86/92, men det kunde ju inte jag veta. Gör inget. Jag spar allt.
Har faktiskt en hel låda med kläder till sen. Ibland kommer jag över fina kläder i andra hand som på tradera till exempel, och då passar jag på.

3 kommentarer:

  1. Tack för att du skrev ut storlekarna, syns jättebra på bilden och är lätt att jämföra med det man har hemma! Då ska Alva ha 98/104 om jag beställer något Maxomorra sen. Jag tycker att det är ganska bra att köpa lite saker i större storlekar så har man aldrig panik när plagg börjar bli för små ;) sv: Jag har inte ute några traderaauktioner just nu! Även om jag verkligen skulle behöva rensa med det tar ju sån tid.. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Har du förslag på bra sidor att beställa fina barnkläder ifrån?! :)

    SvaraRadera
  3. Johanna:
    Just dessa kläder och en till beställning som är på väg har jag gjort från http://pleasemum.se/

    Bra rabatter vissa veckor. Jag köpte t-shirt från småfolk i storlek 86/92 för 131 kr st. Frakt är alltid 25 kr.

    Nu vet ju inte jag riktigt vad du menar med fina. Alla tycker ju så olika. Kram

    SvaraRadera