måndag 15 oktober 2012

Sköna pyjamaser som det gärna får vara fina motiv på

Har fått dille på pyjamaser till Antonio. Själva jakten på fina pyjamaser är en del av det roliga, precis som jakten på hans kläder. För det är inte det lättaste att hitta något neutralt. Neutralt med färger och mönster. Inte neutralt vit med beigea fjärilar på. Förstå mig rätt.
(Pyjamasen är köpt begagnad).

När Antonio var liten blev många läsare arga över att vi inte hade kläder på honom. Minns några utav er det? Antonio var jättevarm som spädbarn och kläder inomhus gjorde så att han blev röd och kokhet. Han var väldigt varm som liten.

Nu är Antonio mer normal i tempraturen och han fryser nog om nätterna precis som jag. Kan hända att han sparkar av sig täcket ibland. Då tänker jag att han kan vakna av att han fryser så jag har börjat med pyjamas, hel. (med hel menar jag inte en tvådelad pyjamas utan en hel pyjamas, i ett stycke).

Jag har 5 st pyjamaser här hemma men vill ha fler. De med dragkedja är nog smidigast. Har inte riktigt bestämt mig. Han har med dragkedja, knappar, eller enbart med knappar från ben till ben.

Det som gör mig arg när jag ska köpa pyjamas är att det är så sjukt uppdelat. Måste tjejernas sovplagg ha så mycket spets eller rosetter. Jag tycker de är urläckra och vill gärna köpa dem till Antonio.
Tex en pyjamas jag köpte på Lindex (som jag inte använder till pyjamas) har nu kommit in på flickavdelningen. Lite justeringar bara. Tröjan fick andra färger, annat djur, ett djur med försvarslösa ögon och så klart en massa spets. Denna pyjamas är enbart till flickor, skriker den, punkt.
Nu fanns inte ”killpyjamasen” på hemsidan men tar en av mina egna bilder.

Varför gör alla stora kedjor så här? Om de skippar den där spetsen kan ju båda könen ha det!

10 kommentarer:

  1. Mmm det där gör mig oxå sne, varför ska det envisa med spets och små larviga rosetter på varenda plagg!!! Kan inte minnas att det fanns sånt plotter på ens egna pyjamaser när man själv va liten...eller?!

    Den där pyjamasen var ju urfin hade lätt köpt den om den hade vart utan massa trams.. Vem säger/tror att man vill ha sånt trams på sin dotter JÄMT??!!

    Om mitt nästa barn blir en flicka så vill inte jag tvingas ha rosetter och spets på varenda plagg bara för att det tycks ska vara så och för att slippa sånt ska man bli tvungen att gå över till killavdelning.. Trist

    Nääää nåt har nog blitt snett i modevärlden verkar det som.. i allafall när det gäller barnkläder.

    Antonios "piggelkotts" pyjamas va föresten ursööööt!!!

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Sara Ssundberg-@hotmail.com16 oktober, 2012 07:10

    Var på kappahl igår och såg pyjamaser som du beskriver, ett tips bara :)

    SvaraRadera
  3. För att det ÄR gulligt på tjejer. Hade Antonio vart tjej hade du nog inte brytt dig på samma vis.

    SvaraRadera
  4. Fast så "tjejig" var ju inte den pyjamasen. Bara lite volang runt halsen och ett par rosetter. Killar kan också ha volanger och rosetter. Och djur med försvarslösa ögon och ögonfransar :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är likadant på vuxenavdelningen sen! Sjukt att det ska vara så svårt att hitta en pyjamas anpassad för en vuxen kvinna som inte är direkt sexig eller har disneymotiv (eller ännu värre Hello Kitty) på är gullig. bara en enkel pyjamas liksom, skitsvårt

    SvaraRadera
  6. Hej hej..
    Hittade en sida på FB heartbeat design där det finns superfina tyger där du kan "beställa" själv så syr hon som
    Jag förstår.. :) kolla in den, jag ska nog beställa därifrån.. Hahah
    Kom å tänka på den sidan när jag läste det här..

    Kraam

    SvaraRadera
  7. Pia-Lotta: Även på fackebook; My star collection.

    SvaraRadera
  8. men de är inte gulligt bara för att de sitter på en flicka,. Ge er, de är ett barn man har, inte ett kön !! Min dotter om jag får nån ska kanske ha ett enda rosa Plagg, mer blir det inte. Å nån rosett på nån klänning till finare sak, men aldrig till vardags, såååå löjligt !!

    SvaraRadera
  9. Tummen upp för dig. De flesta mammor jag träffar är så trötta på att det är så uppdelat.
    Jag tex vill inte ha hårda jenas och en skjorta som korvar sig till mitt barn. Bas-Body, tights från flickavdelningen och så en t-shirt med färg.

    Mitt barn ska tamme fan kunna ställa sig upp, krypa och gosa i sina kläder. Inte ha osköna kläder för att se TUFF ut. Coola och tuffa ska killar vara. Tydligen

    SvaraRadera
  10. slår ett slag för det med. Klart dom ska kunna röra sig :( Det är ju sjukt.. Vad ska tjejer vara då? sööta? ja det har gått för långt verkligen

    SvaraRadera