onsdag 5 september 2012

På bättringsväg

Bloggen har legat lite i lä för jag har varit sjuk så länge.

Jag och Antonio var till doktorn förra veckan. Båda var sjuka. Jag hade virus så fick bara slemlösande. Då jag inte blev frisk ringde jag i måndags och fick komma på tisdagen. Ny fantastisk läkare som tittade i halsen med spegel och hade lampa på huvudet, kände på halsen, fick ta prover och det visade sig att jag hade en halsböld. Proverna visade lyckligtvis att det inte var en riktig halsböld, sån man måste sticka hål på och suga ut innehållet, utan detta är en som kommer gå bort med hjälp av medicin.

Var till doktorn idag igen för att se om medicinen haft effekt och om bölden hade krympt. Det hade den=)

Idag är första dagen på länge jag är på benen igen och orkar göra saker. Antonio har sön, mån och tis sovit hos farmor sin. Själv har jag varit sängliggandes.

 Härligt att börja få tillbaka orken.

 
Folk måste ha trott jag glömt dem då jag sagt: är sjuk, hör av mig när jag mår bättre. Så har jag inte hört av mig. Har varit dålig så länge ju. Nu ska jag äntligen träffa alla mina vänner igen!



2 kommentarer:

  1. Fyfan! Jag hade halsfluss en gång men puckoläkaren sa körtelfeber så fick gå hem utan medicin, kom tillbaka ett par dagar senare för de var värre. Halsböld, den riktiga då. Upp akut, träffa läkare sen vet du resten. Fick åka upp 6 gånger sammanagt och tömma. Samma visa senare samma år, då 4 gånger bara, sen rök halsmandlarna! Tack och lov! :D

    SvaraRadera
  2. Men stackars stackars dig!!
    Usch. Grät du mycket? Måste gjort ont efter att de tömt dem. Spottade du var och så?

    SvaraRadera