fredag 7 september 2012

Country Dreams

Hej sötisar

Antonio var så pigg så han somnade inte förns nu, 23:30. Måste vara luften på landet som är så uppfriskande;)

Det blev ingen ridning idag. Tjejen som skulle hjälpt mig hade bytt dag men en annan. Tråkigt. Men det kommer fler gånger.

I stallet finns två hästar. En ska flyttas och eftersom en häst inte får stå ensam så ska de hyra in en annan. En liten shetlandsponny. Blev superglad. Då kan till och med jag gå med hästen i snöre. Och så kan Antonio få sitta på ryggen när jag håller i honom. Ska bli så roligt.

 

Älskar att vara i naturen. Skogen. Känns som skalbaggar och fästingar minskat nu när det blivit lite kallare. Vågade mig ut i höga gräset. Nu på hösten kan jag till och med gå ut i skogen. Har inte vågat för alla djur. Men mest för fästingar. Gabriel har odlat någon form av fobi inuti mig.  Hans eviga tjat om vart de kan finnas, hur äckliga de är och att de sätter sig fast på en. Har fästingar någon funktion i ekosystemet? Parasit!!!!

1 kommentar:

  1. Vackra bilder, älskar det varma septemberljuset.

    SvaraRadera