onsdag 12 september 2012

En dag i telefonen

Idag har jag mer eller mindre suttit i mobilen hela dagen . Mamma kom upp på sin lunch så då passade jag på att ringa ringa ringa. Massa styrelserelaterade samtal. Sen kom syster. Har ringt en massa som jag inte kan när jag är själv med Antonio. Tex kom jag på att jag inte har en försäkring på mig själv. Jag visste inte riktigt det, men då inga papper fanns så insåg jag att jag har funnits på min mamma tills jag var 25. Sen har jag varit utan. Så jag har tecknat en billig försäkring. Bad att få hem papper på en dyrare där mer ingick. Ringt till patientnämnden, och patientförsäkringsnämnden. Ringt till firmor och entreprenörer. Och inte blev jag klar heller. Många jag inte fick tag i. Sen går många hem för dagen vid 15-16:00.

Bokat tid till sjukhuset, fixat skjuts och barnvakt. Bokat tid till veterinären då Hiro inte mår bra.
Ni förstår. Jag tog en dag och bara ringde alla de där samtalen jag har skjutit på eller som jag behövde göra. Och det är papper ÖVERALLT!

Nästa sak jag behöver ta itu med är att fixa ett redigeringsprogram för STORA filmer. Sen en mokajäng som kan överföra gamla VHSband till datorn. Då ska jag sitta och gå igenom alla filmer jag spelat in med min videokamera när jag var 14 år. Klippa ihop det jag vill ha kvar, och sen slänga banden. Tar ju bara upp plats.

I butik skulle det kosta 360kr/band att få på skiva. Jag har kanske 13 band. Så jag ska försöka lösa det billigt.

Undra om jag vågar lägga ut något här på bloggen? Kanske är för pinsamt. Haha

3 kommentarer:

  1. Finns spelare som klarar att spela upp VHS band och sedan spela in dom på dvd. Hade en sådan tidigare, men den lyckades gå sönder i en flytt. Sök på nätet efter VHS & DVD spelare. // Mia

    SvaraRadera
  2. Presley undrar hur Hiro mår. Vad är det för fel på honom? :(

    SvaraRadera
  3. Hej Finaste Lovisa: Hälsa Presly att han har fått två krampanfall två dagar efter varandra. Och ett i våras. (tror vi, då trodde vi att han svimmade men det var nog ett sånt här anfall)

    Så vetrinären ska ta massa prover på honom imorgon.

    För övrigt mår han bra, men vi vill ju kolla upp honom.

    Kramar

    PS: Hiro hälsar=)

    SvaraRadera