söndag 23 september 2012

Mössan som rundar till ansiktet

Min mamma, syster, Gabriel, jag och Antonio har varit på Erikslund idag. Vi började med IKEA. Jag köpte en spegel till hans rum (en som inte är av glas), lite köksredskap till nya spisen som jag beställt och en fruktkorg med frukt i tyg.

Sen gick Gabriel och jag och letade efter en vinterjacka. På en sportaffär fanns en, men den gillade jag inte. Var i tre färger och inspirerades av 70-talet. På en annan sportaffär kostade de mellan 1200-1400. Även om jag kan ge min son mycket så inte en jacka för det priset.


Jackan ska vara supervarm så det räcker med en t-shirt under typ. Vi ska kolla på två outletbutiker i veckan.

Men vi hittade en polokrage, eller  turtleneck som jag säger. Har velat ha en sån då det bli glipa mellan jackan och mössan på Antonio.

Sen ville jag ha en varm mössa. En som har små ”lappar” över öronen. Men vi hittade ingen sån denna gång. Kanske blir en från Strands som min granne köpt. 200 kr kostar den så ska tänka på saken.

Däremot hittade jag en vintermössa. Värme går före utseende. Vi provade massa mössor. Hittade en som satt tajt runt huvudet så luft inte kan blåsa in på öronen. Kardborre under hakan. Kan hända att vi var så där elaka föräldrar som pekade på vårat barn och skrattade. Han blev så rund i ansiktet och var så söt så jag dog. Den sitter kanon så jag är super-duper-nöjd. Han är såååå söt i den tycker jag. Och visst ser den varm ut. Tummen upp för nya vintermössan!

7 kommentarer:

  1. Den näst sista bilden. De två tänderna som sticker fram, och man ser att han tar iiii. hihi. Gulle! Tack för kramen igår! <3

    SvaraRadera
  2. Vilken liten gosunge. Hur söt som helst ju!!

    SvaraRadera
  3. Hehe han är ju bara för sööööööt...

    vilken härlig mössa är ute efter en sån till min lilleman oxå.. vart köpte du den där?

    SvaraRadera
  4. Maria ang mössan. Inter sport. Mck winter mru hat. 1-2år. 120:-

    SvaraRadera
  5. Tycker det börjar bli dags för en liten sminkvideo! :P jag är så oerhört nyfiken vad du använder för smink. Du är så fin och jämn i hyn. Och perfekt sminkade ögon. Skulle gärna vilka lära mig och få Veta lite sminktips från dig, om du har lust att dela med dig! <3

    SvaraRadera
  6. Johanna. Klart jag delar med mig. På översta bilden som är en närbild har jag använt photoshop till min hy. Tagit bort rynkor och mattat av linjerna under kinderna. Sen slätat av den totalt så alla prickar och flammighet försvinner;)
    Lagt på skärpa på ögonen.

    Tada! Lätt va? Hahaha

    Ska försöka hinna fota mitt smink och göra ett inlägg av det. Lovar att försöka i alla fall=)

    SvaraRadera
  7. hahaha.. okej! Vad roligt att du är så ärlig! :)
    Du är verkligen jättevacker och jag önskar att jag kunde sminka mig så fint som du, rama in ögonen så där, men då ser jag bara konstig ut. :P Har nog lite för SMÅ ögon för att det ska se bra ut.

    Det vore toppen om du ville, hinner och orkar! Jag är grymt nyfiken på vilken foundation/mineralpuder/roughe du har och vilka nyanser. Känner mig så blek nu på sommaren så behöver lite uppiffning. :)

    Kram

    SvaraRadera