torsdag 27 september 2012

Äter rån på rummet


Så otroligt fint och gulligt när relationen mellan Hiro och Antonio blir mer än att Antonio drar i Hiros päls. Nu ger Antonio rån till Hiro när han själv sitter och äter det på golvet. På bilden ovan är Hiro ”knäpp” och tror att han får rån, från en bebis, genom att göra konster…för en bebis. Haha. Han gjorde massa trix och viftade med sina små tassar.
Titta på min finaste bebis. Mmmmm, säger han och blåser ut luft genom näsan.

Är så glad att jag fångar sånna här underbara ögonblick på bild. Fotar mitt barn VARJE dag. Med kamera eller telefonen. Nu är en tid då han lär sig krypa, ställa sig upp, smaka på ord. Jag tror han förstår: Mamma, pappa, titta, lampa och Hiro. Eller jag är övertygad om att han förstår dem orden. Haha.
Nu är det extra kul att ta kort på honom för han förändras så otroligt mycket på bara 7 dagar.

Hur mycket fotar ni era barn?
Och hur gamla är de?
Avtar fotandet när de blir runt 1 år?
Kör ni på tills de är gamla. Massa externa hårddiskar i skåpen? ;) Hahaha


10 kommentarer:

  1. Åh vad han fick mig att skratta!! Så otroligt söt han är och vilka underbara miner!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte göra ett inlägg om vilket smink du använder och vilken hårfärg ? :)

    SvaraRadera
  3. Hej Marlene!
    Du som gillar hantverk och smycken kanske kan vara intresserad av detta. Jag var ute på Vallby Friluftsmuséum häromdagen och såg att det öppnat en ny butik där ute, Glasbiten heter den. Det är en kvinna som gör fina smycken och dekorationer/lampor m.m. av glas som hon smälter och formar i ugn tror jag. Var verkligen jättefina grejer. Tänkte eftersom du brukar åka ut till vallby så får du inte missa det :)
    // Elin

    SvaraRadera
  4. Elin: Ska kika in där nästa gång vi är på Vallby=)

    SvaraRadera
  5. Hihi, så otroligt söt han är! Jag är likadan, fotar barnen ofta, näääästan varje dag iaf! Nu är de lite äldre, snart 5 och 2,5 år så de vill inte alltid vara med på kort. Och det får man ju acceptera då. :) Men det är roligt att ha kvar foton, men jag undrar samma sak - vart sjutton ska man göra av alla kort sen? Haha. Kram!

    SvaraRadera
  6. http://relib.devote.se/blogs/22262140/hjaertkrossande.htm

    Vill bara säga en sak, för allt i hela världen!!! SPARA ALLA BILDER I DUBBEL BEMÄRKELSE! Detta hände mig häromdagen, så hjärtkrossande!!!

    SvaraRadera
  7. Hjärtkrossande: Jag vet att jag borde. Men det är det här med tiden. Att lägga allt från datorn till externa hårddisken, och sen från den till en ny extern hårddisk.

    jag beklagar från hela mitt hjärta det som hände dig härom dagen. kan jag göra något?

    (Du kan få bilder på antonio, klistra in dina barns ansikten??)

    Skämt å sido. Jättetråkigt. Hoppas du inte får magkatarr över att allt är borta. kan tänka mig att det lätt blir så.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Min son blir 9 månader idag! Jag tar kort på han nästan dagligen, de är så mycket jag vill föreviga:) det är kul att läsa allt fint du köper till antonios rum, min son har inget rum än men jag blir så sugen på att fixa jag med när du gör så fint! Hoppas du blir bra snart efter förlossningen!
    /marielle

    SvaraRadera
  9. Min son är 2 år i Dec.. de skiljer ett år ca mellan din å min :) De blir värre hahhahahahaha.. Iaf för mig, han har så olika sovstilar jag vill fota, jag har tre kameror om man räknar med mobilen, sen tar ju andra också kort på honom jag vill ha :)

    SvaraRadera
  10. Antonio är ju bara så grymt jäkla go! hihi va söt han är! Ser jättegulligt ut när han och Hiro sitter tillsammans.. Kan tänka mig att du bara kan titta på dom och le :) Urgulligt!
    Toppenbra blogg, fortsätt så :)
    kram till er!

    SvaraRadera