torsdag 27 september 2012

Lampor utan sladd


Är jag efter när jag berättar att jag aldrig förstått att dessa lampor från IKEA är utan sladd. De behöver bara laddas ibland. Laddaren sitter ju alltid i på IKEA så jag trodde det var sladd. Idag förstod jag att de lös utan sladd, så det blev två stycken till Antonios rum.

 

Dessa lampor är bra när:

1.      När man precis fått barn och ska amma/ge flaska i sängen men inte vill tända nattlampan och bländas, samt väcka resten av familjen. Då är dessa svagt lysande lampor bra. Jag hade valt blått sken.

2.      Nu när Antonio ska sova. Jag kan inte vagga honom till sömns jämt, eller bära honom så han somnar på min axel. Jag sätter honom i sängen, släcker allt och tänder en sån här liten svag lampa. Efter ett tag somnar han. (Nu har jag en flugsvamp jag använder)

 
Jag hade velat haft en sån där svag lampa när jag precis hade fått barn. Jag blev liksom pigg av nattlampan och hade svårt att somna om.
 
Så här fungerar dem med ljuset:
1 Tryck en gång på huvudet och lampan lyser. Skenet skiftar färg.
2 Tryck en gång till på huvudet och det sken som lyser precis när du trycker stannar.
3 Tryck en tredje och den slockna

3 kommentarer:

  1. Sådana lampor har Adam :))

    SvaraRadera
  2. Sånna hade jag till Liam när han ammades! Super bra grej=)

    SvaraRadera
  3. Jag hade också velat haft dem när jag ammade. Var så jobbigt att tända starka lampor=(

    SvaraRadera