fredag 30 december 2011

Vad är det som luktar?

Jag hade ingen vidare kunskap om det hör med bebisnavlar. Igår låg jag bredvid Antonio och det luktade så illa. Jag luktade i blöjan, på soffan, på Hiro, på mig själv. Förstod inte vad det var som luktade så illa. Sen luktade jag på naveln och det var den. Den ruttnar ju och trillar bort. Och ni ska veta hur illa det luktar. Hade ingen aning om detta.

Det går fort för naveln att skrumpna ihop. Dag 0 och 1 såg den helt annorlunda ut än dag 2 och 3. Den ramlar nog bort imorgon.
 Det gula plastaktiga är en klämma som sätts fast vid födseln.
Det gula på huden är för det blivit under dagen och med blixt såg det lite äckligt ut.
Prickarna på magen är vanligt vid födsel. Inget farligt. Går bort snart. Hormonprickar. Ser väldigt rött ut med blixt på kameran men ser inte ut så där i "verkligheten".  Som att ta närbild på sin hy i ansiktet med blixt på kameran. Ni vet själva hur hemskt det blir...
Gabriel och jag tror inte att vi kommer hitta den på golvet utan i Hiros lilla mage. Han är väldigt intresserad av den där naveln. Igår slickade han på den…igen… och då sa jag nej. Då gjorde Hiro tricket ”Gullig” och sen ”sitt” och ”vacker tass”. Han tror nog att det är en godis som sitter där. Hahahah

6 kommentarer:

  1. Fy fan vad äckligt att Hiro slicka den, samtidigt kan jag inte låta bli att skratta av hela scenen att han gullar sig för att få smaka på den :D sötaste Hiro! puss

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha. Jag like:ar din kommentar som man gör på facebook ;)

    SvaraRadera
  3. Nej tyvärr jag bor i Göteborg :)
    Den är ju bara för söt!!
    Hur mycket kostar den?
    Åh måste bara ha den...

    SvaraRadera
  4. Åh I knooooow!!! Det stinker verkligen!! Tur att det bara varar ett par dagar typ innan den lossnar. Huuuu!!

    Ha en riktigt mysig kväll & gott nytt år!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Den ser väldigt infekterad ut. Kolla upp det tycker jag. Många kramar

    SvaraRadera
  6. Anonym: Det är jättefint. Ser bara äckligt ut med så pass bra närbild. Har höjt skärpa och så på bilden. Naveln skrumplar och krymper så det blir så där runt om. bara att torka bort.

    SvaraRadera