onsdag 7 december 2011

Utflykt till Badelundaåsen

Idag har vi varit på utflykt Gabriel och jag. Det var för våran lilla Hiros skull som vi åkte ut till badelundaåsen

""Badelundaåsen, en lång och stor rullstensås.
Åsen går från Nyköpingstrakten i Södermanland till sjön Siljan i Dalarna och är känd för många fornminnen, särskilt i trakterna kring Badelunda strax utanför Västerås, som givit åsen dess namn.""

Åsen bildades av inlandsisen. Det är som en lång kulle man gå gå uppepå längs en stig. Vi gick först nedanför, sedan upp för åsen så vi kom längst upp och gick sedan uppepå åsen. Vi var där väldigt länge och gick väldigt långt. I slutet började det snöregna så vi hade tur som inte allt för långt kvar till bilen.
Hiro blev så glad av utflykten så han har vilat sedan vi kom hem fram tills nu, och han kommer förmodligen att vila resten av kvällen. Han har nu intagit ryggpositionen på nya vardagsrumsmattan. Han ligger på rygg med böjda framtasssar och bakbenen rak ut. Huvudet ligger på sidan och han ser bara för söt ut.
Å, här luktar det gåt. Här ska jag kissa...
 Japp, här kissar jag. Och kissa gör man bäst genom att gå på framtassarna...

Hiro blev helt förstörd och skrek efter mig då jag klättrade över stegen. När jag kom över på andra sidan så kom han på att han kunde krypa under stängslet.

1 kommentar: