måndag 12 december 2011

Fixa julpynt för 5-20 kr

För ett tag sedan anordnade jag en julpysseldag för mig och min syster. Innan hon kom hem till mig, hade jag varit till myrorna (en second hand butik i stan) och köpt lite julsaker som var lätta att måla om. Det vill säga, inte slit med sandpapper innan. Sen satt vi vid köksbordet och målade.
Här är en julbock jag målat vit. Den står på köksbordet nu och sprider julstämning med sitt lilla ljus påryggen. 15 kr kostade den.
Här finns mycket plats på sidan för att tex skriva God Jul eller måla en vacker schablon.
Köpte två grisar, lite dyra, 10 kr/st, men det var ju så söta. Även de blev vita. Står i köksfönstret.

5 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag har en liten fråga till dig som jag hoppas att du kan ta dig tid att svara på? Efter att ha följt din blogg ett tag har jag förstått att du, om bara ett litet tag, ska få en liten son. GRATTIS!!! Är lite nyfiken på hur du fick reda på könet på bebisen i magen? Fick du veta att det är en pojke på det vanliga ultraljudet i vecka 17 eller har du vänt dig till en privat klinik för att få reda på detta? Är själv gravid med mitt andra barn och, till skillnad från första gången, så skulle jag denna gång väldigt gärna vilja veta om jag väntar en flicka eller pojke. Är dock tveksam till att betala flera tusen kronor på en privat klinik för detta då det är mycket annat som dessa pengar behövs till. Har hört att vissa säger att de på sjukhuset ALDRIG berättar vilket kön det är medan andra hävdar att de gör det ibland. Känns som om jag skulle vilja reda ut hur det förhåller sig med detta innan jag ska på mitt eget ultraljud, därav min fråga till dig.

    God jul och gott nytt år och lycka till när det blir dags för förlossningen!/Anna

    SvaraRadera
  2. Anna. Bor du i Västerås? Vi fick redan på könet här i västerås. De har börjat att tala om könet här. Jag var i vecka 19 då jag var på ultraljudet så det syndes väldigt väl att det var en pung och snop. Jag var även på ultraljud vecka 32 och då fick vi könet bekräftat till 100%.
    Så skönt att slippa åka till Sthlm för att titta könet. Som du säger vill man gärna få pengarna att räcka till.

    Lycka till meddin graviditet nu Anna=)

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret! =)
    Jag bor också i Västerås, det var just därför jag var så nyfiken på hur det egentligen ligger till med det där om de berättar könet eller ej på sjukhuset här, kanske har det ändrats lite sedan jag fick barn för fem år sedan för då tror jag att de var ganska restriktiva med att berätta. Bara att hoppas att bebisen vill visa om den är en flicka eller pojke när jag ska iväg på ultraljudet sedan då.

    Jättefint julpyssel du hade fixat förresten! Nu får vi bara hoppas att det kommer lite snö också så den riktiga julkänslan infinner sig./Anna

    SvaraRadera
  4. Anna. Som jag förstått det är det nytt från i maj i år med att de berättar. Så ja, nytt sen du fick ditt första barn;) Om det syns tydligt och du frågar fint så får du nog reda på det.

    SvaraRadera