onsdag 21 december 2011

Barnsängen är nu uppe

Igår och idag har jag fixat allt som kan tänkas fixas inför ankomsten av Lilla A. Nu är det 3 dagar kvar! Har skruvat ihop barnsängen, bäddat, piffat och gjort fint. Lagt saker till rätta i alla lådor som gör att vardagen kommer att blir lite enklare. Allt skall finnas nära till hands.


Vi har bebisen sovandes i sängen i sovrummet, men även en barnsäng i vardagsrummet där vi oftast är. Jag är så sjuuuukt nöjd med hur fint allting blev. Är så stolt över mig själv. Det ända som saknas är lampan jag fick av Anna på Country House. Den ska upp på väggen. Antingen mitt över barnsängen eller lite till höger. Ska bestämma det imorgon.

Sängkläderna och den mjuka filten är från Nisses, Erikslund, Västerås.

Nallen i barnsängen fick jag när jag låg på BB. Nu får den göra en annan bebis lycklig. Tog bandet från filten och knöt runt nallens hals. Tyckte det blev fint.
 Jag skrev tidigare om att min barnsäng som har en sänkbar sida. Här kan ni se hur jag menar. Mycket lättare att bädda när den är nere. När barnet blir större och man flyttar ned sängbotten, så är det ännu skönare att ha en sänkbar sida, så man kan lyfta upp barnet utan att behöva hänga sig över kanten.

6 kommentarer:

  1. Det är sååå himla spännande att gå in på din blogg nu! :-D

    XXX

    SvaraRadera
  2. Va fint ni har fått de nu!
    Lite avundsjuk på dig som snart får krypa ner och sova med en liten bebis! Min lillkille har blivit så står så han vill bara sova i sin egen säng vilken betyder väldigt lite mys för min del:)

    Lycka till med förlossningen, ha en underbar jul och hälsa till familjen:)!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad händer om bebisen är allergisk mot hunden?
    Kom att tänka på det när jag såg att hunden har på sig bebbens kläder.

    SvaraRadera
  4. Ja tänk im bebisen är allergisk......... Det finns månnga tänk om.....låt bebisen komma till världen först. Nästan inga bebisar har allergier när de föds och det verkar ju inte vara så att föräldrarna är allergiska. Hiro ska va med och bebisen kommer älska honom. <3 <3 <3 <3 från Linköping

    SvaraRadera
  5. Jag låter Hiro lukta och känna på allt som är till bebisen. Har fått för mig att han inte kommer bli avundsjuk på bebisen då. Detta är hur jag gör för att inte det ska hända.
    Jag tror inte heller att så många bebisar är allergiska när de föds. Då får man väl ta det då. Bebisen kan väl bli allergisk mot damm, mot en kräm, mot frukt, mot pollen. Då tar man det då. Varför gå och oroa sig hela tiden. Jobbigt att känna så :/

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin lampa =) Hur mycket kostar den ? =)

    Kram Bea

    SvaraRadera