torsdag 1 december 2011

24 dagar kvar

Nu är det 3 veckor och 3 dagar kvar, eller 24 dagar om man vill säga så. Borde börja packa min BB-väska med grundsakerna att ta med mig. Några viktiga papper och så. Bara grunden. Senare packar jag min BB-outfit som mamma hjälp mig att köpt, hygienartiklar m.m. Ska även skruva upp spjälsängen, men som sagt, inte riktigt än. Även dags att sluta boka in saker i min kalender.

Här är nya magbilder. Gravid i vecka 36+4.
Här är en bild från vecka 33 och en bild från idag (vecka 36) så ni kan se att magen blivit större. Tycker det är roligt med dessa bilder så man kan följa magen och ens kropps förändring. Kan verkligen rekomendera att ta kort då och då under graviditeten. Det uppskattas i efterhand.

10 kommentarer:

  1. Hej måste bara säga grattis till graviditeten och hoppas allt kommer gå bra. Idagvar det första gången jag läste di blogg. Googlade lite på nätet så fann jag dig där. Graviditeten är nog det mest underbaraste som hänt mig, är en nybliven mamma till en 6 månaders flicka :))

    Du är väldigt vacker för att vara så lång gången i graviditeten :)
    Duktig är du också som fixar och donar så mycket, önska jag kunde det jag med! Jag har lite frågor jag skulle vilja ställa men inte exak rakt ut så här, och hoppas du kan hjälpa mig ned det. Skulle Kunna skriva min hotmail men vill inte att alla ska se den, eller publiceras det inte? Om du vill kan du svara på min kommentar så skriver jag min hotmail om det ej publiceras.. Mkt omtyckt blogg har du;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej. Roligt att läsa. Min mail är marlenezufic@hotmail.com
    Ser fram emot ditt mail=)

    SvaraRadera
  3. jättefin mage.. men ser lite ut som du reducherat den.. hehehe dina små bristningar på sidorna av magen är ju borta på vissa bilder men syns på andra ;) kram o lycka till.. hoppas den lille kommer snart..kramis

    SvaraRadera
  4. Sissi strempl: ja, klart de är. Ville ha dem lite lenare. Och så ljuset och skärpan och allt sånt. hade varit lite trist annars. Tack tack. Det är spännande. men än så länge är jag lugn och tar vara på tiden som är nu=)

    SvaraRadera
  5. Hej Marlene!
    Här är inlägget <3 pusspuss

    http://rokokhoe.blogg.se/2011/december/glammiga-mammor.html#comment

    SvaraRadera
  6. Fin mage :)

    Och jättefin blogg :)

    SvaraRadera
  7. Hur har du gjort för att inte få några bristningar?

    SvaraRadera
  8. Jag har det. Sen hur man gör och inte gör funkar inte tror jag. Ärftligt kankse, eller så får man bara. Sånt ingår. Hör till..

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du gillade inlägget :) Du är som sagt en förebild tycker jag!

    SvaraRadera
  10. Gillar bilden med mini-cupcake, sött o charmigt! De andra bilderna är också fina, sådär såg minsann inte jag ut som höggravid ;)

    SvaraRadera