söndag 25 december 2011

Öppen 4 cm

Igår under dagen blev värkarna starkare, Vid 02:00 på natten när jag försökte fira jul med Gabriels familj så blev de så täta så Gabriel ville ringa upp till förlossningen och rådfråga. Jag visste själv att det var för tidigt men man kan alltid rådfråga och få höra hur man borde göra. De sa att vi skulle försöka åka hem och vila så mycket som möjligt. Vi åkte hem, och väl hemma blev de så starka så jag skrek och grät, De 2-3 minuterna mellan värkarna somnade jag till ibland. Jag var så trött. På morgonen vid 06:30 så ringde vi till förlossningen igen för jag var så utmattad. Frågade om vi kunde få komma upp och få smärtstillande för att sen få åka hem och sova.

Ringde taxi, hämtade upp syster och åkte upp till sjukhuset. Där fick jag ligga i ett litet rum och med pulsmätare, hjärtslagsmatare och så, och vänta. Man såg på pappret som skrevs ut ur en maskin hur stora värkarna var. En värk fick inte ens plats på pappret. Till slut, efter lång väntan kom det in två barnmorskor som sa att jag skulle få smärtstillande och sömntablett och få åka hem och sova. Efter ännu mer väntan och två värkar så fick jag tabletterna och alla tre kunde åka hem.

Väl hemma började tabletterna värka och min lillasyster tyckte att det var så roligt. Jag var helt borta. Gabriel och Rebecca la mig i sängen och där däckade jag. Alla somnade och vi sov så gott. Vi 12 gick syster hem och Gabriel och jag fortsatte att sova.

Nu är klockan snart halv 6 och vi har gått upp för att äta lite. Sen ska jag lägga mig för att vila igen. Jag börjar känna värkarna lite smått igen. Försöker andas mig igenom dem.

Nu ska vi bara föröka vila och fylla på kroppen med bränsle. För "lilla A" kommer säkerligen idag eller imorgon.
 Här är klockan 07:15 och jag ligger med diverse mätinstrument på kroppen. Jag var helt slut. Ville bara få sova lite efter alla timmar vi varit uppe.
Öppen 4 cm.


Fortsatt trevlig jul till er
Puss
Blivande mamman & Pappan

9 kommentarer:

  1. hoppas att allt går bra! ni kommer att få en jätte fin liten kille

    SvaraRadera
  2. Snart har du din lilla prins i din famn. Jag önskar er all lycka! Kramar

    SvaraRadera
  3. Ghaaaa shit, hur spännande som helst ju!!!

    Men om han inte kommer ikväll så kommer han ju samma dag som min dotter Julia, 26 dec:-D Ni har nåt helt fantastiskt och häftigt framför er!!

    KRAM & LYCKA TILL NU!!!!!

    SvaraRadera
  4. Lycka till!! Fick min förra veckan och jag kan säga att smärtan är värd allt i världen när man får hålla om sin bebis.

    SvaraRadera
  5. Åh jag hoppas att allt går bra! =) Spännande! Lycka till med allt

    MVH Bea

    SvaraRadera
  6. Oh vad spännande! =) Men skriver dem inte in efter 3 cm?? trodde jag! Lycka till!!! kram

    SvaraRadera
  7. Du är så modig, jag blir helt stolt. Vilken kamp. Ni är verkliga krigare allihopa (mest du Marlene!) ;-) xxx

    SvaraRadera
  8. Jonna: Då hade jag fått legat där sedan julafton... Från den 24:e till den 26:e lixom. Tur jag fick åka hem båda gångerna och sova ut=)

    SvaraRadera
  9. Hej! Läser ofta din blogg. Är bekant till Alexandra som jag såg bilder på i din blogg (blev förvånad) då jag läst din blogg ofta utan att vetat att du faktiskt kände henne. Har några frågor.. Har du några bilder på magen i v15, 16 och 17 ? Hur mycket gick du upp under din graviditet.. Är en tjej på 25 år.. Har en dotter på 5 år sedan tidigare och är nu i vecka 15 med mitt andra barn.. Har du/ni planer på fler barn. Din blogg och super bra och jag älskar att läsa den :) mvh mig ����

    SvaraRadera