torsdag 1 december 2011

Plocka kottar

Jag ville plocka kottar. Visste bara inte vart, så jag la ut ett inlägg på facebook där jag frågade vart jag kunde åka. Fick bra tips på skogar man kunde åka till. Vi valde Björnön här i Västerås. Medans Gabriel och in syster gick på en stig ed Hiro vankade jag upp i skogen och letade kottar. Hittade inte så många. På väg till bilen gick vi först till en liten samling hyrstugor och där var det guldställe. Både avlånga och runda kottar. Fick ihop en hel påse.


Jag ska självklart pyssla med kottarna. Har dem i ugnen just nu. Blev ni nyfikna?
Jag älskar att jag springer och leker med Hiro, trevar mig fram i skogen och plockar kottar, mumsar på det goda i livet,  fast jag ska föda ett barn om 3 veckor. Visst är det fantastiskt att jag orkar?
 Pappan och mamman...
 Jag och min kotte-påse.
 Indiansyster...
Här är alla kottar jag plockade. Bakom mig ser ni stugarna jag skrev om. ellan stugorna växte både tall och gran.

3 kommentarer:

  1. tipsar om min gratisblogg
    http://www.nattstad.se/gratisalltid

    men också denna om du inte sett redan:
    http://blogg.mama.nu/mammaistan/2011/08/25/gratissaker-for-gravida/

    SvaraRadera
  2. är inte björnön naturreservat :)?

    SvaraRadera
  3. Joo det är ett naturreservat men kottar får man plocka haha

    SvaraRadera