fredag 9 december 2011

Jag är lika missnöjd jag

Igår, torsdagen den 8 december, lånade jag min killes iphone för att kolla bloggen. Det gick inte att läsa bloggen! Det är headern so vanligt, under headern ligger alla rubriker under varandra så man måste gå in på en rubrik för att läsa ett inlägg. Jag blev jätteledsen och satte på datorn, där det såg ut som vanligt. Så detta är bara något som blir när man kollar via mobilen. Nyss googlade vi via hans mobil, på ordet ”blogspot” (som är min bloggs domän). Verkar som detta nya upplägg i mobilen gäller alla bloggar som heter blogspot.com. Faaaaaan! Hoppas det bara är något tillfälligt. För jag måste medge att min blogg gör sig väldigt bra på skärmen på en iphone.


Varför gör blogspot det svårare att läsa bloggar i mobilen? Det kan ju inte vara så att detta är något nytt som är här för att stanna?

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag bloggar också på blogspot och det är nog bara en inställning som du måste ändra! Går du in på inställningar och sedan "e-post och mobil" så står det högst uppe "visa mobilmall" och där ska du välja visa skrivborsmall på mobila enheter :) Tror det är så du ska göra för jag hade samma problem ett tag :)

    SvaraRadera