torsdag 22 december 2011

Magbilder. 2 dagar kvar till beräknad förlossning.

Magen är så spänd så den kliar så in i norden. Smörjer med fet kräm för att lindra kliandet. Är rädd att få eksem.
Nu är det bara 2 dagar kvar till beräknad förlossning. Har gått förbi många förlossningsdatum ni gissat på. Vet att många av er även gissade på just julafton. Ska bli spännande att se. Det kan hända något i natt liksom.

Svärfar ringde och väckte mig idag. Undrade om värkarna satt igång. Undrade om jag kände nåt. Undrade om det snart var dags. 2 timmar senare ringer min pappa och frågar liknande. Hahaha. När jag eller Gabriel ringer till våra vänner så svarar många: ”Är det dags”?

Här är nya magbilder. Gravid i vecka 39+5.
 Här är en bild från förra veckans magbilder, samt en bild från idag. Hittade en perfekt bild där man ser så tydligt att magen verkligen har växt nedåt.
När kommer han då? Imorgon eller julafton? I mellandagarna, eller rent av 2012?

5 kommentarer:

  1. Känner mig inte alls skyldig att tro att du föder barn när du ringer. Haha! Tror ju det hela tiden, kollar om er bil är på parkeringen;) jag måste sluta så du inte tror jag blivit knäpp;) spännande är det iaf! Hoppas få rapport fast vi är på Åland! <3

    SvaraRadera
  2. Eftersom förstföderskor ofta går över tiden så tippar jag på 29/12 :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas på bebis den 25/12, jag vet nämligen att det är en bra dag att fylla år på. ;)

    God jul och lycka till med bebis!!
    Kram söta du!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas på bebis den 25/12, jag vet nämligen att det är en bra dag att fylla år på. ;)

    God jul och lycka till med bebis!!
    Kram söta du!

    SvaraRadera
  5. haha.. Det va då ett jädra tjat. Du är nog den mest positiva blivade mamma jag varit med om. Inspirerande att följa din resa. Hoppas allt går bra (det gör det). All lycka till nya familjen.

    SvaraRadera