torsdag 15 december 2011

Svar på en läsarfråga ang vilken spjälsäng vi valt

 Har letat som bara den. Sängen verkar inte heta nåt. Rivit upp kartongen. Den är köpt på babyproffsen Västerås och är från "Kaxholmen".


Hittade en som har samma pris på babyproffsen.se/vasteras som heter Nina. Är nog den. Finns två bottenlägen och ena sidan är sänkbar för att lättare kunna ta upp barnet eller för att bädda.

Jag är medveten om att jag skrivit ut ett annat namn på sängen tidigare i bloggen men det är fel. Var för att jag då kikade på babyproffsen. Se och där fanns inte alla sängar som när man går in på Västerås.

Men som sagt, tror sängen heter Nina, Kaxholmen, 1195:-

Först letade jag säng på blocket men ingen hade sänkbar sida. Sänkbar sida för mig är ett måste. Min rygg skulle paja annars. När Gabriel och jag var och tittade på spjälsäng så testade jag att lyfta en dockbebis som finns att låna. Provade lyfta "bebisen" när sidan var uppe, brösten klämdes i kanten, ryggen värkte och barnet lyfts upp konstigt. Tar man ned sidan så blir allt mycket enklare.
Rekommenderar verkligen sänkbar sida. När barnet blir större har man sidan nere för jämnan så kan barnet krypa upp i sängen själv.

Kan även passa på att tipsa att testa det ni tittar på med en lånad dockbebis som väger ungerfär som en riktig bebis. Blir så mycket lättare att känna efter då. Detta har jag gjort när vi valt spjälsäng, barnvagn och bärsele. Det är inte töntigt. Dockbebisarna finns ju för att man skall kunna känna ”hur det är”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar