fredag 16 december 2011

Present från Country House på Erikslund

Igår fick jag ett mail av Anna som driver affären Country House som ligger i Erikslunds shoppingcenter. Country House ligger mig varmt om hjärtat. Innan det flyttade till shoppinggallerian låg det i ett gammalt hus på ett ställe som hette så fint som Nordanby Gård. Har handlat på Country House sedan jag upptäckte butiken, och idag går jag ofta dit och bara tar ett varv för jag tycker att de har så fina saker.

Hur som helst. Anna skrev att hon ville ge mig en present nu när bebisen snart är här. Jag fick välja valfri vägglampa, för det hade hon sett att jag hade önskat mig. Jag valde en med en stjärna på. Den skall sitta vid spjälsängen.
Om den inte passar där har jag tre andra tänkbara ställen som behöver fyllas ut med något fint. Hallen, sovrummet eller lilla rummet. Skulle verkligen behöva något fint vid min sida av sängen. Undra om min far kan lösa det... hum hum.

Här är jag innan vi åkte iväg på alla roligheter på eftermiddagen. Om ni undrar varför min hund Hiro ofta är med på bilder så är det för att han vill. Så fort kameran åker fram så vill han upp i min famn eller upp i sängen där jag tar kort. Nu kom det med på bild hur han står där nedanför och hoppar efter min uppmärksamhet. Han hoppar så där tills jag lyfter upp honom. Det behöver inte vara i famnen. Tar jag kort i sängen vill han dit upp, tar jag kort på köksbordet vill han dit upp osv. Riktig linslus är han=)


Så vi åkte till Country House där det var knökfullt. Jag visste att det skulle vara mycket folk, men kände att jag inte kunde vänta tills nästa vecka.
Två lampor sitter på väggen på bilden till vänster. Den över är en tavla. Jag valde stjärntavlan fast i en storlek större.
Här är jag då. Bild tagen med min super digitalkamera. Något är ju självfallet fel då 90% av bilderna blir så här gryniga. "Rummet" ni ser bakom mig är exakt i min smak och stil.

Har varit modell för en klädkollektion Anna gjorde förut. Min header är från den fotningen. Så nu sitter jag här med världens finaste lampa. Går och tar upp den ur påsen ibland och bara stirrar på den. Jag ska självklart ta bilder på den när den kommer upp på väggen.

Tack Anna för den fina presenten.

Idag kunde inte blivit bättre. Har varit full fart sedan jag gick upp i morse. Stan med mamma, hem, ute med Hiro, stylade håret, stan med Gabriel, Erikslund med Gabriel, hämtade min fina present på Country House, köpte julklappar, köpte godis, mötte upp Gabbes syster samt en kompis till oss, sen åkte vi och köpte pizza och åkte hem och såg på film.

12 kommentarer:

  1. HUmm en fråga...
    Bodde inte ni i en 3a? Du har aldrig visat bilder på ert sovrum förutam ditt sminkrum som du kallar det.. antar att ni inte sover i en 90cm säng båda två..

    Om man tittar på bilderna du nyss lagt upp så ser det ut som om du ska ha spjälsängen i vardagsrummet..???
    varför Inte i ert rum eller ett eget rum?

    Tänker mest på att ett barn sover mesta tiden av dagen, ska den göra det medans ni sitter och tittar på tv, diskar i köket osv och aldrig få lugnt runt och kring sig?

    SvaraRadera
  2. Hur gjorde man förr i tiden då man bodde trångt o alla barn dela rum o kanske tom med sina föräldrar???

    SvaraRadera
  3. Ja då och som oftast nu så sov en nyfödd bebis i samma rum soom föräldrarna, inte stoppade man väl ut dom i vardagsrummet?

    SvaraRadera
  4. Jag har sett massa bilder från sovrummet. och sminkrummet är inget sminkrum. Det är garderob/gästrum. har du ens läst bloggen?
    Att ha barn i eget rum går bra, men inte i vardagsrummet. Vad är skillnaden?
    De kanske ska ha barnet i sängen vilket är supervanligt nu. Jag hade själv min bebis sovandes i sängen. Spjälsängen använda vi endast på dagtid.

    SvaraRadera
  5. Vi bodde i en tvåa med 6 personer o min lillebror fick som spädbarn sova i hallen. Om ett barn inte vänjer sig vid lite ljud kommer den att vakna vid minsta nysning o det är väl inge högt ljud i ett vardagsrum eller?

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte ett dugg på det här med att om man låter barnet vänja sig vid ljud så kommer barnet att kunna sova genom vad som helst.
    När man sover så registrerar hjärnan alla ljud omkring en. När man sen vaknar så är man trött i huvudet för att hjärnan fått jobba hela tiden. Jag tror på ett tyst och mörkt och svalt rum är svaret.
    När våran son vad bebis så smög vi som möss i hemmet, tv:n var alltid på ljudlöst för att inte väcka honom.
    Ïdag sover han genom vad som helst i alla fall.
    Jag har två barn och erfarenhet genom dom.

    Våran första son sov i våran säng med oss fram till att han var ca 6 månader. Sedan fick han sova i sin egen säng inne hos oss.
    Ett eget rum fick han när han var ca 1.5 år och vi flyttade till en större lägenhet.
    Barn behöver egentligen inte ett eget rum i början. Dom är ju ändå alltid där mamma och pappa är.

    SvaraRadera
  7. Hanna:
    Sova tyst på natten ät självklart. På dagen är det mer ljud.

    Precis det du skriver med sova tänker vi med. En bebis behöver inget rum, dock har vi ett rum som kan bli hans senare=). jag vill inte göra det ännu, utifall om vi flyttar. Ingen som vet.
    Vi har barnsängen i vardagsrumet för det är där mamma och pappa alltid är, utom när vi sover då. Sen jobbar Gabbe natt så sängen har jag och bebis för oss själv. På morgonen när vi går upp så får gabbe sova själv i sovrummet, utan att bli alltför störd. Detta var en lösning som passade oss väldigt bra. ALLA GÖR OLIKA. Punk slut.

    Vi har inte planerat hur vi sover om 6 månader eller 1 år. Vi tar allt som det kommer. Varför planera och hispa upp sig? Man ändrar efter vägen.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Marlene, nu var det länge sen du uppdaterade! Bebis?!? ;)

    SvaraRadera
  9. JOhanna. Hahaha! Nej, jag var arg på dem här kommentarerna om hur man ska och inte ska göra. Så här ska du göra med din bebis. Så här sköter du en hund. Så här ofta ska du gå ut ed din hund. Den bebis ska sova så här. Som en bra flickvän ska du...
    ALLA gör olika. Tar väldigt gärna emot tips, men inte att folk ska berätta hur jag ska och inte ska göra. va jobbigt att leva efter en regelbok. Hahha

    Sitter och uppdaterar nu faktiskt.

    SvaraRadera
  10. Det kanske inte är fel på kameran utan på inställningarna som du har. Kör du på auto eller manuella inställningar?

    SvaraRadera
  11. Du har så rätt Marlene. Min kommentar var ju till alla anonyma som skrivit ovanför min kommentar.
    Man kan alltid ändra system efter som tiden går. Och Gabbe som jobbar natt dessutom behöver ju sova ostört när han kommer hem sen. Vad skönt att ni kommit till en gemensam lösning trots att det kan bli ändringar på vägen.

    Ser verkligen fram emot att få läsa om ert familjeliv.
    kram

    SvaraRadera
  12. Bella: På den kameran, lilla digitalkameran kör jag på båda. Men den är gammal och skalet sitter löst. Skulle kosta mer att laga den än att köpa en ny. Om jag skulle stå och knappa på den skulle jag säkert få till en bättre bild, men så där i en affär så är det snabbt upp med kameran, ta en bild och sen ner med kameran igen. Hahahah. (kör även utan blixt så inte hela gallerian vänder sig om ;)

    SvaraRadera