måndag 12 augusti 2013

Vart får ni energi ifrån?

Jag rår verkligen inte för hur magen reagerar på mitt liv. Skolan närmar sig och jag har fått magkatarr. Allt som skall fixas innan, och jag som tycker allt är så invecklat och svårt.

Första dagen, vart ska jag vara, vart ska jag gå? Kommer jag klara av att lära mig nåt på lektionerna? Anmäla sig via datorn inför ett prov. Göra prov i en stor sal med andra klasser. !!! 

När jag inte kan planera och påverka något så blir det främmande. Min mage tar över styr min vardag. (Massa svordomar)-va jobbigt det är.

Är det bara jag som är livrädd? Någon mer som känner oro inför skolstarten eller ett nytt jobb?

 
Vart ifrån samlar ni energi när det blir för mycket jobbigt?  Det är inte bara skolan som spelar in, utan det är flera saker. Till slut blir jag så arg, irriterad och less och magen ger med sig.

Jag vill göra saker som får mig att må bra. Vad har ni för knep när ni behöver hitta balans?

6 kommentarer:

  1. Du måste tro på dig själv! Ingenting är omöjligt! Klarar man inte av det vid första försöket så gör man om det tills det är klart! Varför tror du att du skulle vara sämre än någon annan? Alla har vi styrkor ich svagheter! Ingen är bäst på allt! Du måste lära dig att inte ta allt på största allvar! Det är inte liv och död om man misslyckas på en tenta eller om något är svårt! Jobba innifrån, lita på att du kan klara av det och du är halvvägs där! När man har barn blir allt annat så litet och obetydligt! Strular något ute i verkligheten så skynda dig hem och mys med sin son, där får jag min energi och motivation ifrån! Viktigast av allt är att man är en god människa som hjälper sina medmänniskor! Sprid kärlek och resten kommer att ordna sig! Kanske låter det flummiga men du bör inte förstora upp saker så mycket! Alla är nervösa inför något nytt men inte ska man behöva få magkatarr över en skolatart

    SvaraRadera
  2. Skolstart ska det stå! Tänk så mycket värre saker det finns i vår värld att drabbas av! Varje gång du går ont i magen så sött allt i perspektiv tänk på de som lever i krig, som kämpar mot cancer

    SvaraRadera
  3. Fuck min mobil krånglar! Du är en stark kvinna som klarar av precis vad som helst! Även om du skulle köra fast vilket du kommer att göra så är det bara att kämpa på! Har du haft en problemfritt liv? Är det därför sånna saker påverkar dig så starkt? Kom igen du kan klara det! Kram Azadeh

    SvaraRadera
  4. Just nu är det inte jobb eller skola, utan det faktum att jag och min sambo brytit upp efter fyra år. jag måste som 31 åring bli singel och det skrämmer mig, men jag försöker tänka att om jag tar en dag i taget så kommer varje dag ge mig energi och att jag inte oroar mig för saker jag inte kan styra över... att det ordnar sig... jag måste tänka så..

    Hoppas skolan går bra! kram

    SvaraRadera
  5. Kan rekommendera PROBI mage på apoteket.Jag led av fruktansvärd magkatarr i över ett år och trodde nästan det var en tumör men den hjälpte mig.Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Varför förstör du ditt fina hår med så överdrivet mycket tuppering? Det ser inte naturligt eller bra ut. Det ser hemskt ut faktisk! Way too big and way too much makeup. Du behöver liksom inte det.

    SvaraRadera