fredag 23 augusti 2013

Ett break på Anundshög

Jag har en så fin vän som heter Sofia. Var så länge sen vi sågs. Sån tur var hade hon sen semester och jag två veckors ledighet mellan jobb och skola, så vi han ses. En dag då båda kunde. Mitt i allt kaos med förberedelser infös skolan så tog jag en paus och åkte till Anundshög med Sofia. En paus även för Hiro som får lite lugn och ro nu när Antonio går på förskolan igen. Sofia har en hund som heter Molly. Hiro och Molly funkar bra ihop. Vi gick upp på storkullen och tittade på utsikten. Vi gick i skogen och sen satt vi i gräset och pratade.
Hiro fick en fästing.(såg jag på kvällen). Hittade en platt torkad död fästing i pälsen på magen. Messade bild till Sofia som sa att det var fästingmedlet jag hade på Hiro. Fästingen torkar och dör när den biter sig fast. Av ett medel man droppar på hundens hud?  Fantastiskt.

1 kommentar: