torsdag 22 augusti 2013

Design till barnrummet

 Köpte ju lite fina saker till Antonios rum när jag var i Stockholm. Dags att visa er vad jag kom hem med.

Först och främst måste jag berätta att nya stringhyllan är uppsatt. Fick hjälp av en granne. Asså, det blev perfekt. Rakt och stabilet. Är så glad att hyllan sitter på plats nu.

Jag är ju ett fan av illustratören Ingela P Arrhenius. Köpte en till tallrik i melamin. En med ett lejon på. Antonio har redan en med en uggla. Nu står de båda två  längst uppe i hans hylla. De är så fina. Han hade den med ugglan i sitt kök först, men han har fler tallrikar att leka med. Nu flyttade ugglan upp från klåfingernivån, så man ser den och kan njuta av den.

Sen köpte jag babushkadockor, även de designade av Ingela P Arrhenius. Dessa är inte lika stora som de han har, utan dessa kallas för Pocket Babushka. Jag valde Robotdesignen. Den största roboten är 8 cm hög och den minsta endast 1,5 cm. De är så fina. Jag riktigt såg framför mig hur fint de skulle passa in i kärleksungens nya stringhylla.

Sen köpte jag en robot. Har velat ha just denna robot hur länge som helst. Nu slog jag till. Finns massa andra robotar. Jag vet inte varför men det är jättepoppis med sånna här robotar. Speciellt att ha dem i stringhyllor. Hahah.

Sist ut en elefantsparbössa. De var poppis under 70talet eftersom de delades ut av Föreningsbanken till barn och ungdomar. Nu tillverkas de igen. I samma formar och i samma fabriker i Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar