tisdag 13 augusti 2013

Bobbing Head Dog


Har fått en retro hund som ligger ner. Hundens huvud hänger inuit halsen i en krok så huvudet liksom gungar. Denna hund har alltid funnits hos min farmors syster sedan jag var liten.

Har sett flera olika typer av hundar när jag var på en marknad här i Västerås under Power Meet. Om jag zoomar in på bilden ser de ut att kosta mellan 120-200kr/st. Om det nu är hundarnas priser, kanske är lådorna under.  På min hunds halsband står det original r western germany.

Jag undrade om de har något samlingsnamn. Googlade på ”dog toy moving head”, fick upp några bilder där i alla fall. Hittade då bilder med andra sökord jag kunde googla på. Så som ” bobbing head dog” och ” bobble head dogs”.

Jag spar den för det är ett minne. Är så nostalgisk av mig. Och sen är jag ju svag för retrosaker.
 
Oc här här bilen från marknaden jag skrev om:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar