lördag 24 augusti 2013

Åka häst och vagn

Jag gör så mycket med mitt barn så jag hinner inte blogga om det samma dag. Efter förskolan brukar vi ju åka på utflykt. I alla fall när han går mellan 9-14.  I veckan hade jag bestämt och planerat att vi skulle åka ut till ett stall. Fast det var inte förns kl 17:00, så efter förskolan åkte vi hem och åt och tog det lugnt så han skulle orka allt det roliga på kvällen.
Antonio hade på sig en gammal retro stickad väst... fast ut och in. Mitt fel. Tyckte han skulle ha lite ”stall-look”. Haha.

Vi kom dit 17:10. Men Sofia som skulle ta hand om oss var lite sen. Under tiden klappade vi två hundar som bor på gården. Vi gick runt lite på gården. Sen kom äntligen Sofia. Hennes hund Molly fick ett fint välkomnande av Antonio.


Vi hämtade rep och gick för att hämta in hästarna. Antonio var helt lyrisk. Han pratade och pekade. Allt var så spännande för honom. Vi gick till en hade och hämtade hästarna. Ett föl fanns där med. En bebishäst. Vi tittade närmare på bebishästen när den stod i sin spilta med sin mamma.


Sen skulle Sofia rida en stund på en häst. Men den hästen kunde bli skrämd så vi satt i bilen min och tittade på. Så det inte hördes när Antonio skrek. Antonio åt och sen försökte jag sysselsätta honom med spel, Berts dagbok på youtube och att han fick rota fritt bland alla saker.



När Sofia var klar gick vi in i stallet. Där fick Antonio en egen borste att borsta en häst med. Sen matade han hästen med bebblen (äpplen). Antonio gick ut till äppelträdet och plockade ett till äpple till hästen, och ett åt sig själv. Jag fick bita små bitar och ge honom. Var så surt. Ville inte ens bita i det, men Antonio åt glatt.  Sist av allt fick vi åka häst och vagn. Då åkte vi ut från gården och åkte runt en åker. Det var helt underbart. Solnedgång i en vagn. Håret blåste i vinden. Antonio tittade ut över vyerna.


När vi kom tillbaka och jag skulle lyfta ur ungen gallskrek han. Han ville åka mer. Men det var slut och vi skulle åka hem. Kanske får vi åka häst och vagn någon mer gång. Var superkul.

4 kommentarer:

  1. Du är så otroligt fin Marlene! Och en komplimang som kanske värmer mer är nog att du verkar vara en sån otroligt bra och hängiven mamma! Att du orkar med så mycket är helt galet! Älskar din blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Izabella. Tusen tack. Värmde så mycket. Blev så glad att läsa det. Jag vet inte heller hur jag hinner och orkar. Haha. Men har tycker det är kul och jag vill ju ge honom all lycka jag kan.
      Sen är jag påhittig och har bra med fantasi.
      Kramar

      Radera
  2. Awe cute! Glad you guys had a fun time! I agree with Izabelle, you seem like a wonderful mother ! Hope all is well and take it easy love! xxo

    www.eleventhcity.blogspot.ca

    SvaraRadera
  3. aww lilla knubbisungen. så liten och knubbsig :-)

    SvaraRadera