tisdag 13 augusti 2013

Plåster farligt för barn?

Många barn vill ha plåster när du ramlar. Ett teckan på att an gjort sig illa. Ett sätt att få lite extra uppmärksamhet. Dock sitter tejp fast bra på huden ed dess klister. Jag har en son på 1 år och 7 månader. Jag mutar ibland ungen med plåster när han gör sig illa. Då tänker han inte lika mycket på smärtan.


Nu måste jag dela med mig! Istället för plåster sätter jag på honom sån där tejp man kan ha på tapeten. Det är liknande klister som på post-it-lappar. Tror det är sån tejp som kallas för washitejp. Då pekar han vart han har ont *host host* och jag river av små ”plåster” och klistrar på honom. Tårarna och smärtan går bort lite fortare då. Sen går tejpen att ta bort hur enkelt som helst. Jättebra knep att pyssla om sina barn när de har ont eller låtsas ha ont.

På bilderna har Antonio ramlat och gjort illa armen och kinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar