lördag 17 september 2011

Utflykt till Anundshög och skogen

Utflykt till Anundshög med lilla familjen


Igår kväll, lagom till solnedgången, åkte jag och min lilla familj på utflykt. Syftet med utflykten var att komma ut i naturen och att Hiro skulle få leka av sig.

Vi åkte till Badelunda, Anundshög. Anundshög är Sveriges största gravhög. Den är 9 meter hög och har en diameter på 64 meter. Anundshög är från tiden 900-talet e.Kr. Det ligger en skog precis bredvid och där gick vi ett tag. Genom skog och över en äng. Tur att jag har mina skor som tål det mesta.

När vi gått klart i skogen gick vi upp på den stora kullen. Det är många trappor. Jag blev andfådd! PHU! Sen skulle vi ju ner igen. Herre in gud. Vi lekte lite jaga bland runstenarna innan det var dags att bege sig tillbaka. Ja, med Hiro, vi jagade då inte varandra…




3 kommentarer:

  1. Så fina bilder!
    Vi bor ganska nära där så vi har vart där i sommar vi med.
    Jag fick bära Matheus upp för den där högsta kullen.
    Inte lätt *haha*
    Din mage växer och är så fin ser jag :)

    SvaraRadera
  2. Hiro är en sån fin hund, vilken ras är han??

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack. Tavlan är underbar och passade perfekt på den väggen som är randig och bryter av lite.
    Jag har fått massor med inspiration från den tavlan och när vi om 2 veckor får stugnycklarna så kommer snickarboden vara ett hett ämne ;)

    SvaraRadera