torsdag 29 september 2011

Idag med Hiro

Han fick duscha i morse. Efter duschen mös vi i lilla sängen och jag torkade honom med handduken, kliade honom under hakan och han satt och tittade på när jag tog på mig kläder.

Jag hade brottom för jag skulle äta lunch med mamma så jag var tvungen att rusa. Det var så sorgligt för först blev han glad och sprang till dörren och hoppade. Han trodde vi skulle gå ut och leka i löven. Jag förklarade han han fick vänta, stanna, jag kommer snart. Han förstod vad jag menade så han gick in igen. Precis innan jag skulle gå så var jag tvungen att springa på toa så jag slängde jackan i hallen. När jag kom ut satt han på den. Tog bak öronen och skakade. Vet ni hur ont det gör att lämna honom då? Vet ni hur ont det gjorde i mitt hjärta och se hur hela hans värld rasade samman. Hur han gick från världens lyckligaste till att bli så ledsen?

Efter lunchen köpte jag godis till honom för att kunna träna trix. Så fort jag kom hem så gick vi ut och lekte. Han gör exakt som jag säger när jag har så gott godis. Han dansar och hoppar, rullar och springer. Vi hade superkul och varmt var det. Var ute i bara t-shirt.

Bilderna säger allt: ge mig, ge mig, ge mig.

När vi kom in fortsatta han fjäska. Rullar runt och ser söt ut. Som om han får godis då… host.. Kanske då. Hiro tigger genom mitt hjärta. Ser man söt ut kanske man får nåt gott. Han är inte dum.

Sent på kvällen innan läggdags skulle jag ta bilder på honom med blommor runt. Kruxet var bara att han somnade i blomhögen. Jag gav upp. En annan gång. Nu ska vi lägga oss i sängen och sova.

God natt till er

6 kommentarer:

  1. Hiro är helt fantastisk. Jag skall själv ta hem en liten pomeranian tik valp till våren.. så jag letar kennel för fullt. har du något tips om man bor söder om sverige. Hoppas rasen är lika underbar som den ser ut. Lycka till med din graviditet också. Jätte fin mage!

    SvaraRadera
  2. Jessica. Du letar uppfödare på svenska pomeranian klubben för seriösa uppfödare:

    http://www.pomeranianklubben.se/

    Till vänster ser du olika kategorier. gå in på "pommar till salu" - därfter "valpar".

    Du kan även leta på blocket.Där har du ju även bilder.

    Lycka till med allt nu=)

    SvaraRadera
  3. jessica: kolla vad jag hittade på blocket nu:

    http://www.blocket.se/gavleborg/Pomeranian_valpar_36347278.htm?ca=9&w=3

    Så fina!!!! Så där såg Hiro ut när han var en liten knott=)

    SvaraRadera
  4. jag känner exakt samma sak när jag ska lämna lia :/ stackars sitter och skakar och jag går bara sådär, men det är dåligt har jag hört, de känner av våran energi, att vi har ångest eller skuldskänslor över allt lämna de och de blir det bara värre :(

    SvaraRadera
  5. Tusen tack!

    jag har hittat 2 olika kennlar som jag gillar som ligger rätt nära halmstad.

    Dem är ju sååååå söta så man smälter! Synd man inte bodde närmre varandra kunde vovvarna lekt.

    SvaraRadera