måndag 26 september 2011

Sminkning på Make Up Store

Efter håruppsättningen var det dags för sminkning på Make Up Store. Var som en dröm att få tillbringa så många timmar i min älsklings-smink-butik. Var supertrevligt att få umgås med makeupartisten Emelie och hennes kollega Patricia, som var butikschef. Det är Patricia som tagit många av bilderna. Hon hade aldrig haft en systemkamera i handen. Hon blev som frälst och tog kort på allt i butiken. Hahahaha.

Patricia kom på iden att blåsa såpbubblor medans vi tog en bild på mig. Tyvärr hann vi inte utföra iden mer änt till tre bilder då jag har brådis till taxin. Såpbubblorna luktade parfym. Finns såpbubblor i alla dofter som Make Up Store har parfymer. Får nöja mig med en bild med bubbla på näsan, synd att vi inte kom på att göra detta tidigare. Var skoj ju!

Emelie tänkte på er läsare och skrev upp allt som användes i min sminkning utifall om någon av er skulle undra:
Foundation: Sandy
Concealer: Cover all mix
Powder: Blothing powder, new york, cream
Blush: Complex
Eyepencil: Metallic sea, black (matt)
Eyebrown: Tri brow
Lippencil: In the flashlight
Lippgloss: Wand, färg Lily

3 kommentarer:

  1. Sjukt snyggt kusse! Riktisgt fint :)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du tagit bilder hur det gick till. Roligt att få se lite backstagebilder=)

    SvaraRadera