onsdag 21 september 2011

Sätter in clips i håret

Ikväll ska jag på en premiär och vill då vara lite extra fin. Sätter då in mina clips/löshår för att få mer volym i håret. Tänkte visa hur jag gör.
Brukar ej använda hårspray men gjorde det idag.
Brukar ej locka håret för det tar tid men som sagt, gjorde det idag.
Lockarna jag gör i löshåret håller länge så nästa gång jag skall sätta i det så är topparna lite vågiga istället för raka.

Detta använder jag.

Borstar löshåret och borstar mitt eget hår.

Nu är det borstat. Gör en slarvig bena där bak och och hänger fram allt hår på sidorna så jag ser vad jag gör.

Nu ska jag locka topprana. tar ganska breda partier. Drar plattången ner och i slutet vinklar jag den som på bilden. Så får man lockarna/vågorna.
Man kan vinkla plattången ibland mot en och ibland från en. På så vis blir lockarna åt olika håll och får mer liv.

Så klart. Jag har här int gjort något med itt hår förutom att locka yttersta topparna.
Sen sätter jag löshåret mellan förtterna och gör samma sak där. Lockar topparna. Breda teser. Ca 4 st/löshårsrad.

Gör en bena med fingrarna och sätter upp resterande hår med en hårklämma. Tuperar håret lätt med en kam. Sprayar lite och sätter på första raden med löshår. (Som så klart inte blev med på bild)

Släpper ned håret och gör en ny bena en bit upp.
Tuperar, sprayar.
Sätter fast en till rad med löshår.

Släpper ned håret. Gör en ny bena, tuperar, spryar och sätter fast en ny rad med löshår.

Här skall sista raden med löshår fast. Ser ni vad fint det smälter in?

Nu är håret klart. Syns inte alls att dt är löshår i.


TIPS:
  • Använd ALDRIG löshår som är mer en 1 decimeter längre än ditt eget hår.
  • Själv använder jag löshår som är lika långt. Använder det för volymens skull.
  • Har man löshår som är mycket längre än ens eget hår syns det ganska väl att man har löshår. Syns betydligt bättre på kort såsom vimmelbilder. Vissa kanske tycker det är snyggt, vad vet jag.
Man skall helst ha bara lite längre än sitt eget hår. Blir så lätt failat annars. För att ni verkligen skall förstå vad jag menar så har jag gjort ett litet kollage här med tjejejr som har löshår som är längre än sitt riktiga hår.
iI programet "Kaos i Båstad" som går just nu på kanal 5 får vi bland annat följa Liz och Anna. Jag irriterar mig på Annas långa lockiga löshår som syns så väl. Man ser ju att hon egentligen inte ens har ner till axlarna.

1 kommentar:

  1. Jag är NOGA som fan när jag har löshår att det ser bra ut. Dock har det varit betydligt längre än 1 dm än mitt egna hår. Men det har alltid sett bra ut på mig ;) haha..
    PUSS snygging!

    SvaraRadera