måndag 12 september 2011

Kollat på tapeter och köpt inredning

Idag har min granne Malin hjälpt mig att titta på tapeter till sovrummet. Vi hittade 4 fina tapeter, så jag skall nu i tre dagar gå och titta på dem i tapetboken och tänka, välja, grubbla. Bara jag kan välja tapeter så kan jag börja renovera sovrummet.
Efter tapetprovningen åkte vi till Rusta. Vi provade en massagestol för 13 000 som sög. Malin läste fel och trodde den kostade 1 300 och jag ba; Vem lägger dem pengarna på den här skitstolen? Sen insåg vi att det stod 13 000! Ännu värre.
Jag köpte en matta till lilla rummet som jag inte är nöjd med. Den var för liten så Gabbe och jag skall byta den i veckan. Utöver mattköpet inhandlades en ny hatthylla. Samma som vi har nu fast i vit.

Vi avslutade vårat besök på hällaområdet med att besöka en loppis.
Vi tog bilen tvärs över stan och åkte till en liten blomsterbutik som min mammas syster tipsat om. De hade lite shabby chic-saker fast inget jag föll för. Väl i affären kom den gravida kvinnan på att hennes ombloggade halsband saknades!!

Jag hade glömt det på loppisen när jag skulle prova en tröja. Ringde flera gånger tills någon svarade och halsbandet hängde kvar i provhytten. Så vi fick åka tillbaka tvärs över stan och hämta halsbandet.

1 kommentar:

  1. Den där svartvita blommiga tapeten från Rusta som jag såg skymta i din påse har vi i köket men med färg. Alltså beige botten och ljusröda rosor.
    Aslätta att sätta upp :)

    SvaraRadera