söndag 4 september 2011

Gjort om i lilla rummet. VITT!!!!


Har varit lite sjuk i helgen. Tjock i halsen och bihålorna, så huvudet är tungt, huvudvärk och varit trött i kroppen. Har i alla fall orkat att göra om i lilla rummet. Det var ju ett rosa rum tidigare men nu har det blivit vitt. Det var väldigt enkelt att göra om, (fast det tog tid) det kostade inget, och jag använda bara saker jag har hemma.

Bytte bara ut tyget på väggen, sängkläderna, kuddar, en lampa, prydnadssaker i fönstret. Är mycket nöjd med det "nya" rummet. Även Gabriel har gång på gång sagt hur fint det blir och sånt gör mig glad=)



Nästa projekt är ommålning av byråerna i vardagsrummet.

Därefter följer renovering av sovrummet. Detta är något jag egentligen inte har pengar till, men något jag velat länge, och om det inte sker nu så när fan ska det ske?

Så imorgon skall jag börja leta inspiration på tapeter. Nya möbler kan jag vänta med, men tapetseringen är det viktiga (Vi har väv nu). Ska bli så roligt att det kryper i hela kroppen på mig.

3 kommentarer:

  1. Kan man kanske få se en närmare bild och beskrivning på vad det är du har på väggarna? :) Det ser ut som tygtavlor?

    SvaraRadera
  2. Ja självklart. Hittade ett gammalt inlägg med andra bilder och beskrivning vart jag köpt allt:

    http://marlenezufic.blogspot.com/2010/06/gjorde-tva-tavlor-igar.html

    Och ett annt anär dte är bilder (supergamla) på när jag gör en annan tygtavla:

    http://marlenezufic.blogspot.com/2009/07/semesterdag3-pyssel.html

    Är lätt att göra och man kan ju välja vilket tyg man vill. Ibland passar det sig inte att ha något motiv utan man vill bara ha lite tyg med ett mönster på väggen.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Det är så fint med något enkelt ibland. :)

    SvaraRadera