onsdag 14 september 2011

9 kilo

Om jag förstått rätt så är det så att vissa av er inte förstod varför ni gått upp mer än mig. (ni som också är gravida) Jag skrev ju förut att jag bara gått upp 4 kilo. Men som jag viste så skulle kilona börja trilla in. Det är ju så otroligt olika från person till person.
Var hos barnmorskan i måndags och nu har jag gått upp 9 kilo. Jag undrade varför vågen krånglade så hon fick väga om mig. Det var inget fel på vågen utan det har gått så här fort. Vart sitter kilona? Allt kan ju inte sitta på magen. Det kanske är fördelat på magen, brösten och pyttelite hull på övriga kroppsdelar?
Gravid i Vecka 25+3

4 kommentarer:

  1. åh vad fin gravid du är! kan du inte skriva vad och hur mkt du äter/tränar nu under graviditeten? :) har ni några barnnamn än? :) lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag gick upp 10 kg totalt vilket var jätteskönt! Behövde aldrig känna mig tung å klumpig =)

    SvaraRadera
  3. Vikten har väl inte att göra med hur man känner sig? Så en tjej som väger ca 70 kilo känner sig tjock och klumpig??

    Låter konstigt.

    Det är ju magen som gör att det blir svårt att komma upp. Eller smärta i rygg eller höft.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det var så "anonym" menade.
    Har man stor mage kan man ändå känna sig tung och klumpig eftersom man inte kan knyta sina egna skor själv, vända sig i sängen osv.
    Jag gick upp över 30 kilo under båda mina graviditeter och det fläsket lade sig tyvärr överallt (mycket vatten)

    SvaraRadera