fredag 30 maj 2014

Måste plugga

Antonio hade sovit middag och vi skulle på utflykt. Antonio låg och mös i sängen och vi sa att han skulle gå upp för vi skulle åka.Till svar fick vi:

-          Kan inte. Plugga.

Ska du plugga nu, frågade jag. Ja, sa han.

Då hämtar jag dina böcker då. Jag hämtade en penna och ett häfte. Så satt han i sängen och sa att han pluggade och räknade.

Kan vi åka nu, ropade vi in.

Nej, pluggar, ropade han tillbaka, men till slut hade han pluggat klart och vi kunde åka på familjeutflykt.

Antonio pratar mycket om att han ska plugga när han blir stor. Att han ska gå i skolan som mamma.
 

1 kommentar:

  1. Haha! Mina barn är likadana. Under detta mitt sista högskoleår vet jag inte hur många gånger jag använt frasen "jag måste plugga", och nu måste de tydligen också det. Ännu en ursäkt till ska-bara-listan :)

    SvaraRadera