tisdag 13 maj 2014

Dagens school outfit

Nu är det bara ett få antal dagar kvar innan det slutliga avgörande matteprovet infinner sig. Min framtid hänger på detta prov. Blir långa dagar med matte nu. Har försökt hänga med i fysiken parallellt. Suttit hela söndagen. Men nu får jag nog tyvärr lägga den åt sidan och bara fokusera på matten. Dagen efter tentan är det fysik 3 dagar i rad så jag planerar som så att hamna efter. Sen efter första dagen fysik, plugga ikapp så gott det går. Göra så i två dagar och sen sista dagen vara något så när i fas. Sen kör jag fysik hela helgen för sen kommer ju prov i det också.

 

Men nu är det matte som gäller. I morgon är min absolut sista mattelektion. Så himla sorligt. Har lärt känna alla så väl och har en så underbara lärare: Anna.

 

Ska till skolan nu och ta en kaffe med Sebastian innan vi kör igång.

 

Trevlig dag på er. Puss




 
 

Fick föresten 19/20 på senaste inlämningsuppgiften i matte. Hur smart är jag inte? Helt sjukt hur man kan träna upp hjärnan under ett års tid. HELT SJUKT sa jag!!!! Jag är så stolt över mig själv. Och är så glad över alla människor runt omkring mig som hjälpt mig och funnits där. Eller som hjälper mig nu, och finns här nu. När jag började skolan kände jag inte igen något av matte B. Som om jag aldrig läst det på gymnasiet. Visste inte ens vad ett bråk var. Men jag tog igenom mig matte B som gick i rekordfart för det var ju "bara en snabb repetition". Sen kom cos, sin och tan och jag ba: SAY WWHAAAAT!? Lärde mig det under en helg minns jag, det fastande, och jag hittade på regler. Nu kan jag allt om att räkna vinklar. Lär mig allt så mycket snabbare nu. Nu läser jag matte E och förstår inte alls hur jag kom till toppen;) Basåret var verkligen något för mig. Rekommenderar det till alla. Det öppnar upp ens framtid.
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar