måndag 19 maj 2014

Gammalt teakbord omgjort till planteringsbord

Nu är äntligen Gabriels överraskning klar. Det blev en dyr överraskning då det gick åt så många burkar sprayfärg. Först tänkte jag enbart spraya bordet, men insåg att sprayfärgen inte räkte långt. Så målade allt som var trä, och sprayade metallen som var svart. Ändå gick det åt tre burkar färg. Kankse hade räckt med två burkar, men jag slösade ju i början då jag inte visste hur tunn och dålig sprayfärgen var.

 

Jag har målat bordet i många omgångar och sprayat flera lager vit färg. Både målarfärgen och sprayfärgen är för utomhusbruk. Nu ska jag fixa fina krukor som skall stå på tallrikar så Gabriel kan plantera örter och annat roligt på våran uteplats.

Jag vet inte om han blev glad, han har inte sagt så mycket. Men jag har jobbat jättemycket med denna och hoppas han uppskattar presenten och blev glad.

 

Jag tror det kommer bli jättefint när krukor och växter kommer komma på plats.

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar