tisdag 6 maj 2014

Antonios nya docksäng

Antonio har kommit in i någon form av bebisperiod. Han vill vara bebis, han vill gärna ha bebis i famnen, och alla små figurer är bebisar. Han leker med sina mjukdjur och då är de små beisar. Jag frågade om han ville ha en docka som såg ut som en bebis och det ville han. Jag hade en i förrådet som bara väntade på att få komma upp. Jag köpte den i början av år 2013 på secound hand.Inlägget hittar ni här.
I förrådet hade jag även en doksäng. Jag köpte även den på secound hand. Tanken var att Antonio kanske skulel komma in i en eriod där han ville bädda ner sina nallar. Nu bar jag upp sängen och dockan och ställde på hans rum.

Det var en överraskning som stod och väntade på honom. Han blev jätteglad när han kom hem.

Jag frågade om han ville att jag skulle måla sängen i samma färgs som hans säng. Det ville han. Så under helgen har jag stått i snickarboden kl 07:00 och målat. Man får liksom göra sig tid även fast det är lördag. Haha. Jag kommer lägga upp före- och efterbilder sen.
 Sängen är redan slipad för det gjorde jag förra sommaren.




Vi har tagit bort tältet för han lekte inte där. Madrassen till kuddhörnan skulle tydligen ligga under spjälsängssoffan, för man kan ju nu springa runt i cirklar på mattan. Haha. Nu blir det en liten bebishörna i hörnet istället. Jag ser efter Antonios behov och vad han vill.
Ser ni pengen på väggen? Den har vi satt dit med häftmassa för Antonio ville ha en peng på väggen.

Madrass och kudde till sängen. Vart finns dem? Jo, vakkum örpackade i förrådet. Var sak har sin plats. Ni vet hur jag är;)

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar