onsdag 7 maj 2014

Lite målarprojekt på gång

Antonios docksäng, ett spalje som vi har som skydd på uteplatsen, och slutligen ett planteringsbord till Gabriel. Gabbe vill ha ett planteringsbord att ha ute och plantera örter i. Jag fick ett planteringsbord för inomhusbruk av farmor så i lördags kl 08:00 på morgoen stod jag på parkeringen och slipade det. Tvättat det och tvättat metalldelarna. Målade själva delen i trä med utefärg. Sen när stan öppnade var jag där lagom till 10:00 och köpte sprayfärg på Clas Ohlsson. Rekomnederar den inte. Två burkar gick åt snabbt så på söndagen fick jag köpa en tredje. Blev en dyr makeover.

Sprayfärgen är vattning, och inte alls täckande. Kommer inte köpa den igen.

 

Spaljen är jobbig att måla då det är pinnar till höger och vänster. Ska försöka hinna bli klar med allt innan fredag.

Hoppas Gabriel kommer bi glad över planeteringsbordet. Det är en överraskning till honom.

 Med snickarbyxorna på, så trivs jag allra bäst här nere i snickarboden.


 Velade länge och jag skulle måla den eller inte, men då den ska stå ute måste den ha utefärg på sig.

 Då kör vi.

 Första lagret färg på. Jag hade en idé men det skulle ta för lång tid. Såga av träknopparna längst upp. Slipa, måla och slutligen göra hål och sätta in nå fräsiga knoppar. Det skulle bli för stort projekt och jag tror Antonio vill ha tillbaka sin säng.


 Kl 08:00 tänkte jag att nu har grannarna sovit klart. Nu kan jag nog slipa. men det gick ganska snabbt.

2 kommentarer:

  1. Jag bara älskar att se hur mycket fint du gör med loppisfynd, gamla saker är ju så fina och snällt för miljön såklart. Jag väntar Första barnet nu och har planer på att pyssla med många loppisfynd framöver. Bra med din blogg då så jag får lite tips och inspiration. Följt din blogg flitigt sen jag fick veta att jag väntade barn. Man googlar det mesta symtom osv och hamnade på din blogg av en slump och nu måste jag kolla varje dag, ni ser ju ut att ha så mysigt er lilla familj :)

    SvaraRadera
  2. Emeliee: Ja va roligt med en kommentar. Svarar direkt! Haha
    Finast blir det om man spraymålar. Sån där tryckluftsmaskin och så en behållare med färg i. Har aldrig provat. Men min granne har en. Borde sprayat docksängen istället. Blev så fula rinnmärken av färgen. Eller inte att det rann, utan att jag målade ena sidan och då kom det färg på underkanten, vilket syntes när jag vände sängen upp och ned.
    Sak samma. Den är klar nu i all fall. Ska fota den när tid kommer.

    De andra hann jag inte göra nåt på igår. Men hoppas de blir klara idag. Jag satte ju fredags om mål.

    Massa grattis till bebis i magen. Vilken otrolig resa du påbörjar nu. Jag njuter varje dag över att jag har Antonio.

    Kramar

    SvaraRadera