lördag 17 maj 2014

Barnens dag, Västerås, 2014

Idag har vi varit på barnens dag hela förmiddagen. Antonio och jag somnade pladask när vi kom hem. Jag är helt slut efter en otrolig påfrestande pluggvecka och Antonio efter alla aktiviteter idag. Idag har jag pluggandet åt sidan för jag saknar att umgås med min fina familj.



Vi gick ner på stan och kom till  Vasaparkan lagom till barnparaden kom in i ett tåg. De hölls tal och det släpptes ballonger. Vi tittade på stora djur (utklädda människor). Antonio vinkade åt dem men vågade inte riktigt kramas. Sen var det jumpa och dans. Då hade Antonio ont i foten (sedan stuktingen) så mamman fick bära och dansa. Springa fram och tillbaka tills hon blev helt slut. Hahah.














 Springer fram och tillbaka med Antonio i famnen.



Efter allt skoj i pakren gick vi för att besöka ambulans och brankår på Fiskartorget. Ambulansföraren som stod och presenterade ambulansen var ju helt rätt person att ställa dit på barnens dag. Han var jättesnäll mot alla barn. Pappan och mamman fick paus då Antonio satt i ca 15 minuter inne i ambulansen och det var det bästa han gjort. Han tryckte på knappar och hade nån dator framför sig. Sen sa ambulansföraren att Antonio kunde ju få sitta bakom ratten där framme.  Vi var så glada att vi fick möjligheten att göra allt detta så vi tackade så snällt. Även Antonio sa tack.
 










Vi mötte upp lite vänner och det blev att gå mot stan. Antonio fastande vid fontänen och den lyckan tar jag inte ifrån honom.










Efter badandet i vattenstrålarna köpte vi glass. Som vanligt blev det fel glass till Antonio så han fick sitta i Axels knä och äta av hans glass. Jag såg hur trött Antonio var så det blev att gå hem, bums.




 

Underbar dag som sagt. Nu tänkte jag plocka lite här hemma och sen planera mitt pluggande som jag bara skjuter upp. Haha.

4 kommentarer:

  1. Du är alltid lika fin:)
    Tycker att du har en himla fin tunika, vart har du köpt den?
    kram sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandra: Hej och tack så mycket. Klänningen/tunikan är köpt på aliexpress i mars. Här är länken till den:
      http://www.aliexpress.com/item/EAST-Knitting-FREE-SHIPPING-D105-2013-Summer-New-Style-Women-Print-O-neck-T-shirts-HOT/445448865.html

      Det är free size och visst satt den bra? Trivdes väldigt bra i den.

      Radera
  2. Du tar fantastiska foton. Sedan har jag sagt det tidigare och måste säga det igen. Ni har världen finaste barn. Han ser så charmig ut och är så fin. Du måste vara sååååå stolt över honom. Det ska du vara också.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria Kontorsråttan: Taaack så mycket. Jag älskar att fota! Och att vara med på bild. En bra kombo;) Blir glad av alla fina bilder jag tar. Det ä något som hjälper mig att bli glad. Något jag tycker om.
      Antonio är jämt så glad så honom är det roligt att fota. och se så fina bilder det blir. Blev en massa roliga bilder från när han lekte i fontänen. Den när han öppnar munnen och får in hela strålen i munnen är ju bara för rolig.

      Jag är så lycklig över mitt barn. För att vi fick just honom. Vi älskar honom över allt och säger det exakt varje dag till honom. Han är otroligt smart ska du veta. Jag blir helt chockad över hur smart han är vid så tidig ålder.

      Nu längtar jag mer än någonsin efter sommarlovet. Åh va jag ska ta hand om min fina familj då=)

      Kram och tack för din fina kommentar.

      Radera