lördag 8 december 2012

Undra om jag är bra på att sy. Kliar i fingrarna på mig.

Önskar mig en symaskin. Jag kanske är grym på att sy? Vad vet jag? Då kan man sy om kläder. En 70-talsklänning till en topp. Eller sy in kläder som är för stora.

Sy massa filtar till Antonio. Han kommer väl komma in i en period då han tycker det är roligt att bädda och ha sig.  Bädda ner nallen, bädda ner pappan, nu ska mamman sova. Sy filtar, byxor och små grytlappar till honom. Gossedjur och färglada mjukdjur. Bokstäver på snöre, ugglekuddar och mössor. 

Nu är det väl ingen som köper klappar till mig, men om nu någon (Gabriel) mot all förmodan vill köpa mig en symaskin från IKEA så är det helt okej. ;)

5 kommentarer:

  1. Kul! Jag har också nyss fått ett sug efter att sy saker ;) Speciellt saker till lillen, men också kuddfodral och andra saker :) Hoppas du får en symaskin av "tomten" ;)

    SvaraRadera
  2. köpte den från ikea.. ok grej.
    såg på citygross de hade en t samma pris--men tittade ej mer än så
    kram

    SvaraRadera
  3. Ett tips är att leta upp en symaskinsverkstad eller liknande som även säljer gamla goa symaskiner som tex Husqvarna, de håller verkligen i evighet. Helt otrolig kvalite! Jag lämnade in min gamla ärvda, minst 30-åriga favorit på fix och service så nu lär den hålla 30 år till. Du kan nog få en fin för 1000-1500 kr :)

    SvaraRadera
  4. Frida: den på IKEA kostar 599kr. Har tittat på begagnat och de ligger på 1500/2000kr. Jag är amatör så den från IKEA duger.

    När jag letade begagnat letade jag i tidningen, en annons om begagnade symaskiner och blocket.

    SvaraRadera
  5. Min vännina bor ungefär vid er och vi har stött på varann och hälsa några gånger och nu har jag hittat din blogg och är helt fast :D
    gud vad fint och mysigt ni har hemma, och vart galet kär i tapeten inne i Antonios rum :) letar efter nå liknande till min Willes rum :) Snyggt kök fick han oxå ! Tumme upp !

    SvaraRadera