söndag 16 december 2012

Stockholmsweekend

Nu är vi hemkomna från våran Stockholmsweekend. Vi har shoppat till oss själva, handlat julklappar, varit på julmarknad, ätit på restaurang, gått på bio, turistat i gamla stan, åkta sjukt mycket tunnelbana, hälsat på min kompis och fått sova hela nätterna utan att behöva gå upp.


Vi bodde vid Stadion på Clarion hotell. Vi hade en svit men man använder inte hela rummet. Inte så att man sitter i soffan eller fåtöljerna. Man ligger mest i sängen och ser på tv eller byter om framför spegeln. På hotellet ingick det frukostbuffé, fika (kaffe och kaka) och så kvällsbuffé.

Med önskemål från facebook om att lägga ut bilder på det jag köpt, så blir det i så fall senare i veckan.
 Jag på Västerås tågstation när vi väntar på tåget.
Utsikt från våra ståplatser mellan vagnarna. Vi fick inga sittplatser varken dit eller hem. Fast på ditvägen fanns det en fällbar stittplats mellan vagnarna och då reste sig en kille och sa att jag kunde sitta istället för honom. Tusen tack. Mådde ju fortfarande dåligt efter vinterkräksjukan.
 Gabriel på tåget dit.
 Jag utanför tunnelbanan vid Stadion. Vi har lämnat väskorna på hotellet och ska in till stan.
Julklappsshopping till Antonio.
 Restaurang.
 Kikade lite på Beyond Retro. En jättestor second handbutik på Drottninggatan.

 Tog kort på saker jag tyckte var fina och kanske vill inspireras av senare. Typ sy-själ-saker.
En av dessa blev en julklapp till Antonio kan jag säga. Gossedjur helt i min smak.
Ni hittar dem om ni går från Drottninggatan in till gamla stan. Typ första butiken till höger, heter Clemontin.
 Oj, blev visst en till julklapp till Antonio.
 Här dricker vi kaffe inne på ett litet café med ståplatser.
 Suddig bild på mig när vi är på julmarknad.
 Två uggletröjor jag köpte.
 Gabriel försöker få bort allt salt som fastnat på skorna efter vi gått i snöslask hela dagarna.
 Här ska vi hem. Sitter på hotellrummet.
 På tåget innan vi fick resa på oss. Var visst bokade platser.

Tyvärr togs inte så många bilder. Gabriel tycker det är sååå tråkigt och ofta trycker han bara av och så blir det suddigt=(

Men vi har gjort massa. Tre dagar liksom. Vi har haft det helt underbart.

5 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt ni verkar ha haft det i Stockholm, längtar tillbaka dit ibland bodde där ett tag när jag var yngre.

    SvaraRadera
  2. Vi hade det underbart. Vi var och såg Sinister på Bio. tyvärr inga bilder därifrån. Jag köpte två vinterjackor på ZARA. En ny vintermössa, massa juklappar till Antonio och sen köpte jag nytt löshår.
    Innan vi åkte hem idag var jag tvungen att ta mig till en affär för jag ångrade att jag inte köpte en klänning. Så blev en jättefin sommarklänning.Kan ha xs,s och m igen så det är extra kul att köpe kläder;)

    Sen att jag inte hittar nåt jag gillar är en annan sak. Men nu i Stockholm blev det ju lite nytt till mig själv. (Andra butiker än Västerås. Är så nöjd med jackorna. Ena är den beigea jag har på några bilder.

    Men vill aldrig mer åka taxi i Stockholm. Måste ske så många olyckor!!! De kör på alla vis jag fått lära mig att inte köra på från körskolan. Haha

    SvaraRadera
  3. Ja taxi förarna i stockholm är
    inte att leka med, de kör som dårar.
    Kul med så mycket shopping och måste vara underbart att roligt att handla när man kommer i så små storlekar som xs och s själv pendlar jag mellam M och L inte lika kul, skulle fasen behöva ta tag i min vikt och gå ner.
    dina beigea jacka var snygg.

    SvaraRadera
  4. Vilken affär har du köpt uggletröjorna på?
    MVH Louise fr Sthlm

    SvaraRadera
  5. Louise fr Sthlm:
    Drottinggatan på den sidan av stora övergångsstället som Sergelstorg ligger på. Gå förbi Sergels mot gamla stan om jag säger så. Ligger inte allt för långt bort från början av gatan på vänster sida.

    Tror den hette Boutique Surprise.

    Det finns S/M eller M/L i butiken. Två storlekar att välja på med andra ord. Det gäller alla kläder.

    Förklarade jag bra? Förstod du?

    SvaraRadera