lördag 8 december 2012

Besticklåda till Antonios lilla kök

Hittat en liten blå besticklåda i sophuset. Hel och fin. Perfekt till Antonios lilla kök.

Var ut till sophuset och där hade någon slängt hårdplast i pappersinsamlingen. Det var två st besticklådor. Frächa och fina, nån repa bara. Den ena var exakt det jag letat efter. En liten besticklåda till Antonios kök. IKEA hade bara stora, så blev jätteglad när jag hittade den lilla i soprummet. Har nu diskat den och ställt in den i ena hans skåp och fyllt med köksredskap. Antonio öppnar het själv luckan och tar ut det som finns där.
Ser ni hur bra den passar med hans små bestick och köksredskap? Så himla nöjd.
 
Tänk vilken tur jag hade att hitta något jag letat efter. 0:- dessutom.

Å, känner att det var länge sen jag var på loppis. När jag får eget körkort ska jag åka till vilket loppis jag vill, när jag vill. Tänkte faktiskt titta på kläder till mig själv. Har aldrig provat på det förut. Bara köpt saker och möbler. Hittar inget i butikerna just nu, så varför inte se om man kan fynda nåt i andrahandsbutiker?

1 kommentar:

  1. Är det inte stöld att plocka upp något som nån annan kastat? På återbruket är de ju förbjudet. Någon som vet?

    SvaraRadera