torsdag 13 december 2012

Det sprutar ur alla tänkbara hål

Antonio är sjuk och hängig på bilden. Ligger i soffan.

Det tycker jag är en bra förklaring på vinterkräksjukan. Det började med att Antonio spydde. Vi trodde han var åksjuk bara. Men sen på kvällen kom det. Han kräktes, ibland var han hängig men han kunde även leka mellan spyorna och de vattenfyllda blöjorna. Dagen efter kräktes han en gång på dagen sen inge mer fram tills kvällen. Då spydde han i min säng, på golvet och hela vägen till badrummet. Och då bröt det även ut för mig. Ringde Gabriel i panik. – KOM HEM från jobbet nu!!

Jag kunde inte ta hand om Antonio. Föll ihop, skakade, kräktes så magen vände sig in och ut. Spydde hela den natten. Dagen efter sov jag bara. Idag börjar det vända. Gabbe blev också sjuk samma natt som jag, fast inte lika illa däran. Han fick på nåt makalöst vis ta hand om Antonio för jag yrade bara.

Imorgon ska vi till Stockholm och bo på hotell. Bl.a. shoppa julklappar till vårt älskade barn. Det blir bara Gabriel och jag. Fan va vi ska sova ut, hålla handen och titta på julskyltning. Titta i affärer och sen äta massa mat nu när våra magar inte kastar ifrån sig allt den får i sig. Hoppas jag orkar resan dit imorgon. Mår fortfarande inte bra. Har inte packat, inte duschat, ingenting.

Vill lägga ut lite roliga bilder på Antonio från denna vecka. Han har ju börjat stå själv nu och ibland tar han några steg.
 Det var så tyst på hans rum. Gick in och hittade honom ståendes i dockvagnen.
Vi leker med hans hörselkåpor. Tar av och på honom. Han lyssnar och spänner sig. Ljudet blir ju så annorlunda.

Min lilla kräksjuka unge. Kolla hans stil. Han ställer sig på händer och ben. Sen kikar han fram melllan sina egna ben.


Mamma och syter har köpt en ny vintermössa åt Antonio idag. Den andra sitter inte lika bra för det blåser in på öronen. Vi har haft en rånarluva under men nu ville de köpa en ny mössa. Den är superfin.
Som vanligt blev det roliga miner fångade på bild. Kolla bilder här ovanför. Hahahaha. Han ba: Hur får jag av mig det som sitter på huvudet? ÄLSKAR HONOM!!!!! Hur kan man inte göra det? Titta på honom.

Gabbe har tagit upp resväskorna inför Stockholmsresan. Antonios klättrade upp på ena och där satt han länge. Undersöäkte dragkedjan m.m.

Hoppas ni klarar er från den hemska kräksjukan. Har fortfarande ont i halsen för det fräter ju när det kommer ut=(

Kram och hej

4 kommentarer:

  1. Fyyy, har också haft kräksjukan och det är verkligen en "nära döden"-upplevelse vill jag lova! Tur att det oftast inte varar mer än något dygn men man är ju ganska urlakad ett tag efter. Skönt att ni är bättre!
    Ursöt knubbig Antonio på bilderna, den blåa tröja med rådjur var jättefin!

    SvaraRadera
  2. Usch, krya på er allihop! <3

    SvaraRadera
  3. Sonen hade någon slags förra veckan, men vi vuxna får aldrig den som tur är. Jag är immun mot magsjuka å vinterkräksjuka. Om du blir så sjuk så du skakar å faller ihop då lär du kolla upp de hos doktorn?? DU kanske väger för lite nu. Ta de inte som en pekpinne, bara bryr mig:)

    SvaraRadera
  4. Det finns olika grader av kräksjukan. Värsta var spanska vinterkräksjukan. Då var vi så sjuka så jag har aldrig varit så dålig. Det jag hade nu var snäppet under.
    Andra gånger har jag ändå kunnat varit uppe och gå men nu var det kört. Låg bara. Orkade inte ens se på tv.

    Ja, klart man kan bli så sjuk så man skakar och är svimfärdig.Ligger och yrar och käma sig igenom tiden. Tycker inte alls det låter konstigt.

    Vad har "hur sjuk man är" med "hur mycket man väger" att göra?
    (typ i mitt fall)

    SvaraRadera