söndag 9 december 2012

Hemmagjort Barnkök, Snickrat och målat


Nu är Antonios kök färdiglackerat. Handtag på luckorna är ditsatta och fejk-kaklet uppsatt. Krogar för kökshandukar finns på väggen bredvid köket. Stringhyllan är monterad på väggen och den är så fin med alla små koppar och glas.

Nu återstår det nå lister på fejk-kaklet och handtag och krogar ovanför bänkskivan.

Så här ser det ut i nuläget och det är så uppskattat av Antonio. Han leker där hela tiden. Öppnar skåpsluckorna och drar ut kastruller och besticklåda. Slänger slevar och spatlar i diskhon så det klirrar i hela huset.

12 kommentarer:

  1. Gud så fint!! :-) vilket jobb ni gjort! Önskar jag hade ett hem där jag hade plats att göra ett sånt här fint kök till mina barn!

    SvaraRadera
  2. Superfint! Vilket drömkök! Får man fråga vad hela "kalaset" kostade?

    SvaraRadera
  3. Hur ska han nå det fina färgglada porslinet? Ser ut som hyllorna är så högt uppe för en liten kille :) Porslinet är otroligt hållbart, där jag jobbar med 1-2 åringar så älskar de det :)

    SvaraRadera
  4. Therese. Oj oj. Kostnaden. Om jag säger så här. Jag har ju köpt allt olika månader. Inte en chans att jag skulle pröjsat detta kök rakt ut. Jag har ju samlat på mig allt eftersom. Stringhyllan kostar 999 kr. Spisen 700-800 kr. Sen var det fejkaklet, 129 kr/st. Alla tillbehör och glas har jag samlat på mig eftersom.

    Sen var det ju material till själva köksdelen. Så ja. Blir ju en slant.

    Men samtidigt är det den del av rummet han leker mest i och jag tror han utvecklas i/med den.

    SvaraRadera
  5. Det blev jätte fint:) bra gjort!

    SvaraRadera
  6. Anonym ang "plats att göra ett sånt här fint kök" Antonios rum är 2*4. Altså 8 kvm2. Köket är ett minikök och tar inte mycket plats. Jag försöker få in så mycket roligt i hans rum samtidigt som att inte ta ifrån honom lekytan på golvet. Tycker jag lyckats bra. Tex gungan som man kan ta av och på. En rolig grej som inte tar plats.

    SvaraRadera
  7. Hej!! Åååhh så fint det lilla köket blev!! Tummen upp för er! :)
    Gulligt av dig att vilja sicka en bild på husen som du sett, jag är jätte nyfiken. :)

    rustaupp@hotmail.com är min adress. Kram//Isabella

    SvaraRadera
  8. Ser ditt fina kök, funderar vad du har för skåp brevid? det där smala och de du gjort diskbänk av.
    Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skåp och diskbänk sitter ihop. Det är snickrat av plankor och skåpsluckorna är två gamla köksluckor som är sågade och lackerade.

      Radera
  9. du har gjort ett såååå fint kök!
    Sara

    SvaraRadera
  10. Jättefint!!! Hur har du gjort ugnen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brio spis vit. Googla på det! Den är köpt, och bänken runt om är anpassad så att spisen kan stå emellan.

      Radera