lördag 1 december 2012

Jul på Vallby

Idag var det julmarknad nummer 2. Då var det dags för julmarknad på Vallby. Man kan ju tycka att jag lärde mig av gårdagens kyla att klä mig varmare men nej, frös lika mycket idag. Varför tog jag inte termobyxor? Vi frös så mycket så vi gick hem tidigare än planerat.

På julmarknaden tittade på handverk, drack kryddad glögg och gick bland de gamla husen. Vi tittade på när de stöpte ljus och träffade tomtefar. När vi var inne och tittade på ljusstöpning immade kameralinsen och spegeln igen så jag kunde inte ta fler bilder. Tur att jag hade Iphonen för på väg från markanden kom självaste Tomtefar vandrande med sin käpp. Antonio fick hälsa på tomten men såg mest förstenad ut. Tomten, och många andra på marknaden ville klappa Hiro, som satt i sin bärsele på mig.

8 kommentarer:

  1. Du har en jättefin bärsele till din lilla söta hund.
    Jag är ute efter att köpa en sådan till min Chihuahua
    men undrar vart de finns att köpa? Hoppas du har tid att svara.
    Tack på förhand.

    SvaraRadera
  2. Sele till hund: bärselen blev verkligen uppmärksammad på marknaden. Minns ej från vilken sida jag köpte den men här är ett gammalt blogginlägg. Du kan ju Googla på namnen jag skrivit.

    http://marlenezufic.blogspot.se/2010/09/snart-fyller-hiro-ar.html?m=1

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med julmarknader, jag har bara lyckats komma iväg på en än så länge, det verkar vara gott om marknader runt västerås, jag bor ju typ bara i grannstaden Eskilstuna men min sambo pendlar varje dag till västerås så svårt att få honom att åka dit bara så där
    Mvh Linda
    Väldigt fina bilder du lagt upp

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för länken till sidan
    med bärsele!! Jag har precis
    beställt ett nu :-) Ha en fortsatt
    bra helg!

    SvaraRadera
  5. Åh vad du är vacker!

    SvaraRadera
  6. Tack så hjärtligt. Det är snällheten som lyser igenom=)

    SvaraRadera
  7. Hej Marlene! Jag undrar hur lång du är? Tycker du är jätte vacker.

    SvaraRadera
  8. 1,67 tror jag. Är osäker.. Kram och tack

    SvaraRadera