tisdag 4 december 2012

Öl, en måndag, i stan

Håll i hatten gott folk. Jag drack öl igår. En måndag.
Jennie och jag styr upp våra liv igen och gör det vi alltid gjorde förut. Gå till en bar mitt i veckan, ta en öl och prata och umgås. Vi gick ofta ut förut innan jag blev gravid, men sen dess har det inte blivit nåt.
Vi går ut mellan 21-23, tar två öl. Klär upp oss. Våran grej liksom.
Igår sågs vi hemma hos mig och tog en fördrink (föröl), sen skulle vi gå ner mot stan.

Eftersom det var kallt utomhus och beräknades bli -19 under natten, så pulsade vi på oss både vinterskor, termobyxor och mössa och vantar. Finskorna hade jag i en väska på sidan om.  

Vi gick till nyöppnade Folkets. Klev in i våra termobyxor och kände lite blickar.

Gick in och klädde av oss på toaletten för att sen avnjuta alkoholhaltiga drycker i baren.

Usch. Var så hemskt. 20:30 var jag salongsberusad av (ölen hemma) en öl i baren. Hjärnan och huvudet fungerade, men mina armar och min kropp hängde inte med. Allt gick i slowmotion. Är inte van vid alkohol om jag säger så.

Förutom öl på Folkets blev det en öl på Pitchers.
 
Var inte riktigt meningen att vi skulle hamna där, men vi ville se utbudet i Västerås en måndag. Då det var så kallt och vi gick en vända i kort klänning, så var vi tvungna att stanna till på Pitchers för att värma oss. Så det blev en öl där. Sen åkte vi hem 10:30. Perfekt kväll. Helt awesome hade vi, skrattade så vi kiknade.

Vissa saker går inte att återberätta, man måste ha varit där. På Pitchers tex hamnade vi bredvid två äldre herrar. Musiken var låg och då det endast var 8 personer (ej personal inräknad) i lokalen så frågade jag en i baren om de inte kunde höja musiken, så man i alla fall hörde vad det var för låt som spelades.
Då säger den ena herren till bartendern: Hon hör dåligt.
Varpå den andra lägger till: och ser dåligt för hon har inga glasögon.
Jennie och jag hänger över baren och skrattar. Jag har inga glasögon för att jag inte behöver, inte för att jag skippade dem för kvällen.

 

Ska jag erkänna blev jag nog lite onykter igår, på 4 öl. Har haft besök av Herr Ågren under hela förmiddagen och eftermiddagen. Suttit på körskolan på teorikurs med tungan hängandes ur mungipan. Nu mot läggdags börjar jag reda mig. Får sätta 3 öl som max nästa gång.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar