onsdag 26 december 2012

Några av Antonios julklappar

Nu är julen (jularna) över. Antonio har fått sjukt mycket saker. Hälften blinkar och låter och det låter så HÖGT!!! Några saker var så lika så vi ställde undan hälften i förrådet. (Vi har verkligen ingen plats till allt). Vi tänkte att då kan man byta ut sakerna när han tröttnat på det som finns i lägenheten.

Idag har jag rensat bort alla leksaker Antonio inte leker med på hans rum. Han har tröttnat på en massa. Han leker mest med pussel, köket, och andra saker som går att hålla i en hand. Så som träkulor på nåt snöre, skedar och platsmat.
Han går nu föresten. Inte bara några steg utan från ett rum till ett annat.

Tänkte visa några av julklapparna Antonio fick. Visar inte kläderna och alla plastleksaker för det blir så många bilder. Tänkte visa mina favoriter. Det som inte är med på bild är en pulka med en fejk-ull-pläd till. Jag ska nog dra honom i den imorgon. För imorgon ska vi göra massa kul Antonio och jag. Imorgon är ingen vanlig dag.
  Två fina mjukdjur i härliga tyger. Köpta på Clemontin i Stockholm. Låg i början av Gamla Stan.
Underbara tyger då jag fick min symaskin. Det gröna är Moln av Gunila Axén. Jag ska sy en gardinkappa till Antonios rum. (Om jag nu kan sy, kan ju inte vara så svårt). De andra tre ska jag väl sy nån tröja och sen filtar.
 Två små väskor med flugsvampar på.
Babuschkadockor designade av Ingela P Arrhenius.
 Melamintallrik designad av Ingela P Arrhenius
 En bok med"kartongsidor" och ett kit med Pixi-böcker.
Kanien Roulapic från Djeco. Finns 6 st i serien och 5 av dem är sååå fina.
 Ihopfällbar förvaringsbox från SkipHop
Hamburgare man kan bygga ihop. Det är i plast. Salladen, osten, tomaten och gurkan är mjuka gummidelar som är sköna att tugga på. Salladen var verkligen verklighetstrogen. Jag har lekt med dem och gjort olika menyer.;)

5 kommentarer:

  1. Kan du inte visa dina klappar också? :)

    SvaraRadera
  2. Dem har jag spritt ut i lägenheten nu. Jag fick en symaskin och tygsaxar, nålar, tråd och tyger.
    Silvershampoo, presentkort Erikslund, hårsnoddar, en iittala-skål, pannband, vantar och lite annat smått och gott.

    SvaraRadera
  3. Hur mycket kostade gosedjuren? Underbara!

    SvaraRadera
  4. Gosedjuren kostade:
    Liten - 159kr.
    Stor - 209kr.

    Clemontin
    Västerlånggatan 6
    111 29 Stockhoilm
    08-20 89 28

    SvaraRadera